شناسهٔ خبر: 32286217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اصناف استان گلستان:

سیل ۴۳ میلیارد تومان به واحدهای صنفی گلستان خسارت وارد کرد/ کمک برای به حرکت درآوردن چرخ رونق تولید در مناطق سیل زده

جمال لیوانی گفت: بر اساس گزارش های قطعی و در حال بررسی سیل ۴۳ میلیارد تومان به واحدهای صنفی گلستان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رحمان جمال‎لیوانی» امروز (دوشنبه 26 فروردین) در جلسه اردوی جهادی مسئولان و خیرین اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور اظهار کرد: با جلساتی که با اتاق اصناف استان گلستان برگزار کردیم ارزیابی از وضعیت خسارات سیل به واحدهای صنفی و بازاریان انجام شد.

 

مسئول بسیج اصناف گلستان ادامه داد: بر اساس گزارش تکمیلی در شهرستان ‎آق‎قلا از مجموع 3 هزار و 456 واحد صنفی یک هزار و 200 واحد صنفی از 30 تا 100 درصد خسارت وارد شده که جمع کل خسارات وارد شده به این واحد‎های صنفی بالع بر 32 میلیارد و 250 میلیون تومان است.

 

جمال‎لیوانی افزود: همچنین بر اثر سیلاب از مجموع یک هزار و 845 واحد صنفی بالغ بر 250 واحد صنفی در شهرستان گمیشان دچار خسارت شدند که برآورد میزان خسارت در این شهرستان به واحدهای صنفی یک میلیارد و 250 میلیون تومان است.

 

وی تاکید کرد: در گنبد کاووس نیز از مجموع 10 هزار و 856 واحد صنفی نزدیک به 150 واحد صنفی از سیل خسارت دیدند و میزان خسارت برآورد شده از سیل در این شهرستان یک میلیارد و 575 میلیون تومان است.

 

مسئول بسیج اصناف گلستان تاکید کرد: بر اساس ارزیابی انجام انجام شده بر اثر سیل در استان یک هزار و 555 واحد صنفی خسارت دیدند که در مجموع این میزان خسارت بالغ بر 35 میلیارد تومان به شکل قطعی گزارش شده است و پیش‎بینی می‎شود در کل با واحدهای صنفی در حال بررسی این میزان خسارت به 43 میلیارد تومان برسد.

 

جمال‎لیوانی تاکید کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم چرخ رونق تولید را در مناطق سیل زده با کمک خیرین و بازاریان بچرخانیم و اشتغال‎ها در این مناطق متوقف نشود.

 

 

نظر شما