شناسهٔ خبر: 32286170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

احمد توکلی: موضوع ساختمان کن مجمع را از طریق محسن رضایی پیگیری می‌کنم

در همین بازدید مردم مرا پای ساختمانی بردند و گفتند این ساختمان برای مجمع تشخیص مصلحت نظام است. من خیلی تعجب کردم و قرار شد با آقای رضایی صحبت کنم و نتیجه آن را خدمت مردم اعلام ‌کنم.

صاحب‌خبر -

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید از ساختمانی که محمود صادقی از آن به‌عنوان ساختمان 370 واحدی مجمع تشخیص مصلحت نظام در کن یاد کرده،‌ بازدید داشته و قرار است بعد از پیگیری این موضوع از طریق محسن رضایی، نتیجه را به مردم اعلام کند.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتماد گفته: «اخیراً در بازدید از منطقه کنِ تهران، شهروندان مجموعه ساختمانی عظیمی در 370 واحد را به بنده نشان دادند که برای اسکان پرسنل مجمع در بخشی از باغات تهران ساخته شده که فارغ از تخلفات زیست‌محیطی، نشان می‌دهد مجمع عملاً به‌سمتی دیگر می‌رود. مگر مجمع اساساً چند کارمند دارد؟ قرار بود همان افرادی که در دولت، قوه قضاییه و مجلس مسئولیت دارند، به‌همراه چند نفر دیگر گرد هم آمده و در مورد مصالح نظام تصمیم بگیرند، اما حالا می‌بینیم که مسیر دیگری طی می‌شود.»

احمد توکلی، نماینده سابق مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح می‌دهد قبل از اینکه محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، این موضوع را مطرح کند، او برای بازدیدی به منطقه کن رفته بود که این ساختمان نیمه‌کاره را هم دیده است. توکلی می‌گوید احتمالاً این ساختمان همان ساختمانی است که آقای صادقی درباره آن صحبت کرده‌اند.

او درباره دلیل بازدیدش از منطقه کن می‌گوید: من به درخواست اهالی کن برای بازدید از این منطقه رفته بودم، چرا که مردم گزارش داده بودند در این منطقه عده‌ای می‌‌توانند ساختمان‌های بلندمرتبه بسازند، اما در مقابل، برخی اهالی حتی نمی‌توانند دور باغ‌های خود را حصار بکشند. به عقیده من این برخورد ظلم است و آن را بررسی می‌کنم.

توکلی می‌افزاید: در همین بازدید مردم مرا پای ساختمانی بردند و گفتند این ساختمان برای مجمع تشخیص مصلحت نظام است. من خیلی تعجب کردم و قرار شد با آقای رضایی صحبت کنم و نتیجه آن را خدمت مردم اعلام ‌کنم.

او اما نسبت به تخلفات زیست‌محیطی این ساختمان اظهار بی‌اطلاعی می‌‌کند.

توکلی در پاسخ به این سؤال که آیا این موضوع را از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جویا شده است یا خیر می‌گوید: بعد از عید فقط یک جلسه برگزار شده و هنوز فرصت نکرده‌ام.

رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سؤال که مجمع تشخیص مصلحت نظام چند کارمند دارد که مجتمع 370 واحدی نیاز داشته باشد، می‌گوید: وقتی تعاونی‌ها تشکیل می‌شوند، می‌توانند به اعضای غیر آن اداره هم واحد بفروشند. اینکه این کار خوب یا بد است، امر دیگری است، ولی این کار را می‌توانند انجام دهند. ممکن است این ساختمان از این قبیل باشند.

دیروز روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات محمود صادقی درباره تعاونی مسکن کارکنان مجمع بیانیه داده و گفته سازوکار و فعالیت تعاونی‌های مسکن، منفک از نهاد مبدا و تحت اشراف اعضا و وزارت تعاون است. کارکنان قدیم و جدید مجمع کمتر از نیمی از واحدهای مجموعه مورد نظر را - که آن هم پس از 18 سال ساخته و تکمیل نشده- دراختیار دارند. بنابر اطلاعیه مجمع این پروژه به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرسنل، تکمیل و تحویل نشده است.

نظر شما