شناسهٔ خبر: 32285680 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

90 درصد ظرفيت سدهاي سه گانه ايلام تکميل است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مديرعامل شرکت آب منطقه اي ايلام گفت: 90 درصد ذخاير سدهاي استان در پي بارش هاي بهاره سال جاري پر شده و هم اکنون ذخاير آب سدهاي سه گانه استان ايلام 170 ميليون متر مکعب است.

علي پوراحمد روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ايرنا اظهار داشت: قبل از شروع بارش ها و به منظور تنظيم ورودي و خروجي سدها با هدف جلوگيري از بروز حوادث مخرب ناشي از سيلاب 180 ميليون متر مکعب آب به صورت مديريت شده از خروجي سدها به اراضي پايين دست هدايت شد.
وي افزود: با توجه به اينکه حجم عمده اي از آب رودخانه هاي بالادست سدها که در بارش هاي اخير پر شده اند به اين مخازن مي ريزد براي جلوگيري از سرريز شدن سدها همچنان خروجي اين ذخيره گاه هاي آبي در حال خروج آب اضافي است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي ايلام يادآور شد: همچنين با توجه به اينکه بارش نزولات جوي ادامه دارد، خروجي سدها براي افزايش ظرفيت اين ذخيره گاه ها به منظور پذيرش آب جديد و اضافي باز است.
پوراحمد در مورد سد سيمره هم توضيح داد: ورودي و خروجي اين سد براي کمک به وضعيت سد کرخه تنظيم شده و دريچه هاي دريافت و خروج آب اين سد ثابت شده است تا آب فشار کمتري به سد کرخه و اراضي پيرامون اين سد وارد سازد.
وي ميزان خروجي آب از سد سيمره را 600 متر مکعب بر ثانيه اعلام کرد و گفت: با رها سازي آب سد سيمره روستاي چم شير سيروان به زير آب فرو رفته است.
به گزارش ايرنا، 2 موج بارشي سيلابي در تعطيلات نوروز باعث بروز خرابي هاي متعددي در حوزه زيرساخت هاي عمراني، شهري، روستايي، عشايري، ابينه، زيربخش هاي کشاورزي، و ... استان ايلام شد.
بيشترين خسارت ها به مناطق ماژين دره شهر و عرب رودبار سيروان وارد شد.
در بارش هاي موج دوم که از 10 تا 12 فروردينبه صورت منقطع و متناوب به طول انجاميد در برخي نقاط استان ايلام از جمله آبدانان ميزان بارش هاي نزديک به 100 ميليمتر در کمتر از 15 ساعت نيز ثبت شد.
7172/6119
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما