شناسهٔ خبر: 32285359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هر کسبه یک کالای اساسی سیل‌زدگان را تأمین می‎کند/ لزوم برنامه‌ریزی برای رونق کسب‎وکار در مناطق سیل‎زده

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان گفت: بازاریان و کسبه در طرح همبستگی ملی حضور فعال داشته باشند و هر کسبه یک کالای اساسی سیل‌زدگان را تامین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا حسن‌پور صبح امروز در جلسه هماهنگی اردوی جهادی مسؤولان و خیرین اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور اظهار کرد:  مردم شریف استان گلستان در سیل اخیر دچار آلام فراوانی شدند و استان گلستان و مازندران نخستین استان‎هایی بودند که در کشور با مشکل سیل مواجه شدند.

وی افزود: سیل اخیر امتحانی برای سیل‎زدگان بود و امتحانی بزرگتر برای ما بود که بتوانیم از مردم سیل‎زده حمایت کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با اشاره به اینکه به‎عنوان اتاق اصناف ایران باید تلاش کنیم تا این بار را از دوش مردم سیل‎زده برداریم، بیان کرد: بازاریان و کسبه همانطور که در طرح هر کسبه یک دانش‎آموز بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به دانش‌آموزان کمک کردند در طرح همبستگی ملی نیز حضور فعال داشته باشند و بتوانند هر کسبه یک کالای اساسی سیل‌زدگان را تامین کند.

حسن‌پور، از برگزاری اردوی جهادی مسؤولان و خیرین، اصناف و بازاریان برای ادامه خدمت‎رسانی به مناطق سیل‎زده خبر داد و تصریح کرد: اردوی جهادی خیرین با حضور 10 استانی که به عنوان استان‎های معین گلستان و مازندران تعیین شدند امروز در شهر گرگان برگزار شد، همچنین این اردوهای جهادی در روز چهارشنبه با حضور اصناف و بازاریان استان‎های کشور در اهواز برگزار خواهد شد.

وی با قدردانی از حضور خیرین، بازاریان و گروه‌های جهادی از استان‌های مختلف بیان کرد: امیدوارم اردوهای جهادی بازاریان و کسبه در مناطق سیل‎زده مثمر ثمر باشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان افزود: در وهله نخست هدف از برگزاری جلسه اردوی جهادی خیرین و بازاریان با حضور استان‌های مختلف کشور تشکر از بازاریان و اصناف است که پای کار سیل آمدند و برای رفع آلام سیل‎زدگان آستین همت بالا زدند.

حسن‌پور گفت: در گام دوم هدف از برگزاری اردوهای جهادی بازاریان و اصناف اعلام آمادگی برای جبران خسارت ناشی از سیل در مرحله دوم است چراکه جبران خسارات این سیل ویرانگر چند سالی طول می‌کشد.

* تأمین کالاهای اساسی سیل‎زدگان به‎همت کسبه

وی  با بیان اینکه اصناف حتی قبل از انقلاب اسلامی از امام (ره) حمایت کردند و در هشت سال دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند، ابراز کرد: باید تلاش کنیم که با حمایت‌های ما، اصناف در مناطق سیل‎زده زندگی و اشتغال خود را از سر بگیرند و این مهم منجر به ایجاد امید در این منطقه می‌شود.

رئیس بسیج اصناف کشور در پایان تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بازسازی و رونق کسب و کار در مناطق سیل‎زده داشته باشیم و از کسانی که تمامی اجناس خود را بر اثر سیل از دست دادند حمایت شود تا بتوانند اشتغال آنها در منطقه حفظ شود‌.

انتهای پیام/83015/

نظر شما