شناسهٔ خبر: 32285310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیمی از منازل روستای کلاته نو در بردسکن تخلیه شدند

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: در پی جریان سیلاب امروز 26 فروردین روستای کلاته نو این شهرستان در محاصره سیل قرار گرفت لذا 50 درصد منازل مسکونی آن تخلیه شدند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قاسمپور ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران هم اینک
ماموران انتظامی و نیروهای امدادی برای کمک به خانواده های در معرض خطر سیل در این منطقه حضور دارند.
وی ادامه داد: بارش باران از دیروز تاکنون در بردسکن تداوم داشته و بیشترین حجم آن به میزان 80 میلیمتر در شهر مرکز این شهرستان ثبت شده است.
سرپرست فرمانداری بردسکن همچنین به انسداد جاده بردسکن - شهرآباد اشاره و بیان کرد: مسیر جاده تعدادی دیگر از روستاهای این شهرستان نیز بسته شده است لذا مردم از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.
وی گفت: سیلاب اوایل فروردین ماه جاری به کشاورزی، دامپروری، راههای روستایی و بین مزارع، مناطق عشایری، زیرساختهای حوزه گاز، آب و فاضلاب شهری و روستایی، دهیاریها و مخابرات شهرستان بردسک خسارت زده است.
قاسمپور حجم خسارتهای وارده به این بخشها را 270 میلیارد ریال برآورد کرد.
مرکز شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در فاصله 273 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. بردسکن مرکب از سه بخش مرکزی، انابد و شهرآباد دارای 197 روستا است. 38 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و یک روستای در معرض خطر سیل در شهرستان خلیل آباد واقع در جنوب غرب این استان از جمعیت تخلیه شده است.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
1858

نظر شما