شناسهٔ خبر: 32284152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

تنظیم ۱۴۶ ویژه برنامه جهت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر

فاطمه کرم پور گفت: جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در چهار شب در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می شود که ۱۴۶ ویژه برنامه جهت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تنظیم شده است.

صاحب‌خبر -

فاطمه کرم پور، مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بوشهر در خصوص برنامه‌ریزی روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه فراخوان جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس از ۲۰ اسفندماه منتشر شده و تا ۳۰ فروردین ماه زمان دارد، اظهار داشت: مل درسال جدید تلاش کردیم که که هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند و حضور چشمگیری داشته باشند، متاسفانه به دلیل اینکه فرصت اندک بود، آثاری که قبلاً تولید شده بود به این جشنواره ارسال شد.

 

کرم پور خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که در سال جاری با حمایت های لازم از هنرمندان و همچنین مشخص نمودن زمانی مناسب در راستای فعال نمودن جشنواره اقدامات خوبی صورت گیرد و همچنین شاهد تولید محتوا برای این جشنواره باشیم.

 

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به همکاری  ۱۰ دستگاه اجرایی استان بوشهر در راستای برگزاری این جشنواره و ارسال برنامه‌های پیشنهادی آن ها به دبیرخانه جشنواره خلیج فارس بیان کرد: متأسفانه ۱۹ دستگاه هیچ برنامه‌ای را به دبیرخانه ارسال نکرده است.

 

فاطمه کرم پور با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در چهار شب در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می شود، افزود: 146 ویژه برنامه جهت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تنظیم شده است.

 

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ازبرگزاری  یک برنامه نمادین و رزمایشی از صبح دهم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت:  برنامه های متنوعی در خصوص بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تنظیم شده که بخشی از آنها عبارتند از: نواختن زنگ خلیج فارس در مدارس سراسر استان، رونمایی از یادمان روز ملی خلیج فارس، برنامه‌های سلسله‌ وار در میدان تشریفات از جمله تجمع افراد، حرکت شناورها، سرود حماسی، حرکت نمادین دوچرخه‌سواران و دوندگان، رژه اسب‌سواران، تجلیل از خانواده شهدا.

 

وی از برگزاری ورکشاپ خوشنویسی، هنرهای تجسمی، ساخت دمام، ایستگاه عکاسی، نقاشی کودکان و اجرای موسیقی محلی خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه نیز رونمایی از دو کتاب به مناسبت روز ملی خلیج فارس انجام می‌شود.

نظر شما