شناسهٔ خبر: 32283288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جوان ترین رقیب انتخاباتی ترامپ وارد میدان شد+ عکس

اگر بوتیگیگ که 37 سال دارد، در انتخابات 2020 پیروز شود جوان ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  سی ان ان گزارش داد «پت بوتیگیگ» شهردار شهر کوچک «ساوث بند» در ایالت «ایندیانا» رسما کاندیداتوری خود را برای رقابت های انتخاباتی درون حزبی دموکرات ها و در نهایت رقابت با «دونالد ترامپ» جمهوری خواه در سال 2020 اعلام کرد. 

بوتیگیگ کاندیداتوری خود را با حمله مستقیم به کارزار 2016 ترامپ - از جمله شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» - آغاز کرد و بر این باور خود تاکید کرد که آمریکا به یک تغییر نسل و یک شخصیت سیاسی کاملا متفاوت نیاز دارد تا به این کشور به گذار از ترامپ کمک کند. استدلال بوتیگیگ این است که این شهردار کهنه کار، همان سیاستمدار متفاوت است.

وی در سخنرانی خود به طرفدارانش وعده داد که تغییرات جدیدی را برای آمریکا ایجاد کند. 

بوتیگیگ همچنین از سیستم انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم این سیستم دموکراسی حداکثری است چرا که تنها در طول عمر من، دوبار شاهد بوده‌ام که الکترال کالج رای و نظر مردم آمریکا را کنار زده است. باید اجازه دهیم که رئیس جمهور با شمارش همه آرا انتخاب شود و زن یا مردی رئیس جمهور شود که بیشترین رای کسب کرده است.

 

south-bend-mayor-pete-buttigieg-campaigns-for-pres-20190414114106-50795300

 

بوتیگیگ که در ژانویه تصمیم خود را برای کاندیداتوری در انتخابات درون حزبی آمریکا اعلام کرده است، طی مدت کم به دلیل سخنرانی های خود توانسته نظر افکار عمومی این کشور را به خود جلب کند و طی کمتر از یک ماه محبوبیت اش را از کمتر از یک درصد به سطح افرادی چون «کامالا هریس»، «الیزابت وارن» و «کوری بوکر» برساند.

او اکنون در نظرسنجی‌ ها بعد از «جو بایدن» و «برنی سندرز» قرار دارد.

اگر وی که 37 سال دارد، در انتخابات 2020 پیروز شود جوان ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود. 

او که فارغ التحصیل دو دانشگاه معتبر هاروارد و آکسفورد است، سابقه خدمت در جنگ افغانستان را نیز در کارنامه دارد. او فرزند یک مهاجر از مالت است.

 

انتهای پیام

نظر شما