شناسهٔ خبر: 32282720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شرایط جذب سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی شرایط جذب سرباز معلمان سال 98را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی شرایط جذب سرباز معلمان برای سال  98  را اعلام کرد و بر این اساس داوطلبان واجد شرایط که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور باشد ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند.

«احمد حسینی» با اعلام این خبر افزود: داوطلبین واجد شرایط دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور 98 باشد، در موعد مقرر، ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند.

وی گفت: زمان ثبت نام از متقاضیان طرح سرباز معلم، از تاریخ 27 فرودین ماه لغایت پنجم اردیبهشت ماه سال 1398می باشد.

حسینی خاطر اظهار داشت: جذب و به کارگیری افراد بر مبنای ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس (برابر طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور) انجام گیرد.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی مکلف است براساس اعلام نیاز مناطق و اولویت‌های تخصیص نیرو مراحل جذب و به کارگیری سرباز معلمان را انجام دهد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی، بیان داشت: جذب و به کارگیری معلمان وظیفه صرفاً در کلاس‌های درس واحدهای آموزشی مناطق کم‌تر توسعه‌یافته امکان‌پذیر است، لذا به کارگیری افراد مذکور در قسمت‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد.

حسینی افزود: جذب سرباز معلم صرفا از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس انجام می‌شود و داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت، همچنین فرم پرسش‌نامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی به مسئول ثبت‌نام تحویل دهند.

وی گفت: داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند و احراز این مهم بنا بر تایید اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی صورت می پذیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدت خدمت در برنامه معلمان وظیفه 2 سال تمام است بنابراین مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این رابطه از متقاضیان تعهد اخذ شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: ادامه کار معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچ‌گونه حق استخدامی یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.

وی یادآور شد: اعزام افراد به مراکز آموزشی نظامی در تاریخ اول تیر 98 انجام خواهد شد.

نظر شما