شناسهٔ خبر: 32281967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر امور خارجه: حضور در بازار عراق اولویت کاری سرمایه‌گذاران باشد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه حضور در بازار عراق اولویت کاری سرمایه‌گذاران باشد، گفت: سفارتخانه‌ها و کشورهای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری را تشویق به انجام این امر مهم می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامرضا انصاری صبح امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: هرچه نعمت است از فرصت‌های اقتصادی بسیار گسترده تا جاذبه‌های گردشگری متنوع در استان هرمزگان وجود دارد.

وی افزود: این استان باید کمک حال اقتصاد کشور باشد، پس باید مشکلات را شناسایی کنیم و تلاش‌های اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بزرگترین بندر کشور و گل سرسبد موقعیت جغرافیایی کشور در استان هرمزگان قرار دارد.

انصاری با بیان اینکه امسال، سال بسیار حساسی از جهت «رونق تولید» است، اضافه کرد: بندرعباس از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین بندرهای دنیا در خلیج فارس بوده و محیطی شناخته‌شده تلقی می‌شود. 

وی بیان داشت: سفارتخانه‌ها و کشورهایی را که علاقه به سرمایه‌گذاری دارند، تشویق به سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: بهترین فرصت برای تبلیغ و تشویق سرمایه‌گذاری در این استان است و ‌نمایندگی‌های ما آمادگی کامل برای همکاری را دارند.

انصاری با بیان اینکه وزارت امور خارجه با توجه به تجربیات خود در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته است، اظهار داشت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان، فرصتی ناب برای شناسایی توانمندی‌های استان است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم حضور در بازار عراق را در اولویت خود داشته و یکی از تضمین‌های موجود، حضور در بازار عراق باشد.

گفتنی است، همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان به صورت دو روزه در تالار شهید آوینی بندرعباس و هتل هرمز و با حضور رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رییس سازمان جهانی اتیک و استاندار و مسؤولین استانی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/88037/ح

نظر شما