شناسهٔ خبر: 32278775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دارنده مدال طلای تیراندازی جهان: همچنان مشکل فشنگ داریم

تهران - ایرنا - دارنده مدال طلای جهانی تیراندازی با اشاره به اینکه شرایط اردوها تغییر نکرده و همچنان با مشکل نداشتن فشنگ دست و پنجه نرم می کنیم گفت: در رشته تفنگ خفیف با دستگاه اسکت (شبیه سازی تیراندازی) تمرین می کنیم.

صاحب‌خبر -

«الهه احمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ششم فروردین دوباره تمریناتمان را از سر گرفتیم و شرایط خوبی از نظر آمادگی داریم اما تکرار رکوردها در میدان رقابت جهانی مهم است.
وی اظهار داشت: سطح آمادگی ملی پوشان تیراندازان رشد قابل توجهی داشته و البته تیراندازان سایر کشورها هم از این قاعده مستثنی نیستند. در هند رکوردهای خوبی داشتم و فقط برای یک دهم از صعود به فینال بازماندم که بیانگر نزدیکی رقابت ها و سخت تر شدن شرایط برای کسب سهمیه المپیک است.
دارنده دو عنوان ششمی بازی های المپیک حضور «الهام هاشمی» در کادر فنی تیم ملی تفنگ را امتیازی مثبت برای اردو نشینان عنوان کرد و گفت: وی یکی از بهترین مربیان ایران و جهان است که علاوه بر سال ها حضور در تیم ملی، سابقه مربیگری بین المللی و همکاری با یکی از بهترین مربیان جهان را داشته که می تواند در ارتقا سطح فنی ملی پوشان موثر باشد.
احمدی اظهار داشت: تحصیلات هاشمی روانشناسی ورزش است و این مساله در کاهش استرس تیراندازان و کنترل ذهنی آنان بسیار موثر خواهد بود.
وی در خصوص شرایط تمرینی و اردویی تیم ملی نیز گفت: شرایط اردوها تغییر نکرده و همچنان با مشکل فشنگ دست و پنجه نرم می کنیم، در رشته تفنگ خفیف به صورت خشک و با دستگاه اسکت (شبیه سازی تیراندازی) تمرین می کنیم و البته همانند قبل در تفنگ بادی شرایط خوب است.
احمدی ادامه داد: متاسفانه شرایط مالی فدراسیون و در مجموع ورزش کشور خوب نیست حتی شرایط به گونه ای است که امکان اعزام به برخی مسابقات جهانی و آسیایی سخت شده و به همین دلیل امکان حضور تیراندازان در مسابقات تدارکاتی که بیشتر با هدف تامین فشنگ بود تقریبا غیر ممکن شده است.
دارنده عنوان بهترین تیرانداز جهان اضافه کرد: تیراندازی یکی از پرمدال ترین رشته های المپیک است و برای موفقیت نیاز به حمایت جدی، تامین امکانات و تجهیزات ضروری همچون فشنگ دارد. برای حضور در رقابت ها و افتخار آفرینی برای کشور باید بخش های مختلف به کمک این رشته بیایند.
تیم ملی تیراندازی ایران این روزها در دو رشته تفنگ و تپانچه خود را برای حضور در دومین مرحله جام جهانی تیراندازی و انتخابی المپیک بازی های المپیک 2020 توکیو آماده می کند، اما به نظر می رسد مشکل نداشتن فشنگ اکنون به ساچمه تست شده هم تسری یافته و تیراندازان حتی برای تمریناتشان ساچمه کافی ندارند.
جام جهانی تیراندازی چین نیمه اردیبهشت ماه به میزبانی پکن برگزار می شود و با توجه به مشکلات مالی فدراسیون تنها 9 تیرانداز شامل 6 تفنگدار و سه تپانچه زن راهی پکن خواهند شد.
نجمه خدمتی، الهه احمدی، ارمینا صادقیان، امیر محمد نکونام، پوریا نوروزیان و حسین باقری در تفنگ، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت اللهی و مینا قربانی در تپانچه نفرات اعزامی به چین هستند.
ورزشی**1828**1067**

نظر شما