شناسهٔ خبر: 32276792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تنبیه فوتسالیست‌های خانم برای مطالبه حق و حقوق

تسنیم نوشت:بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان پاداش قهرمانی‌شان را خواستند، کادرفنی نیز حقشان را کف دستشان گذاشتند.

صاحب‌خبر -

فهرست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان در شرایطی اعلام شد که نام فرزانه توسلی، نسترین مقیمی و آرزو صدقیانی‌زاده در این لیست قرار ندارد. سه بازیکن شاخص و البته تاثیرگذار در تیم ملی فوتسال که بنا به دلایل نامشخص برای حضور در اردوهای تیم ملی فرا خوانده نشده‌اند.

زیور بابایی سرمربی تیم ملی فوتسال دلیل خاصی درباره چرایی دعوت نشدن این بازیکنان عنوان نکرده است اما نگاهی به اتفاقات چندماه اخیر و مسائلی که پس از پایان جام ملت‌های آسیا و قهرمانی تیم بانوان رخ داد احتمال‌هایی را در ذهن پررنگ می‌کند.

به 11 ماه گذشته باز می‌گردیم. اردیبهشت سال 97 تیم ملی فوتسال بانوان با شکست تیم مدعی ژاپن بر سکوی نخست آسیا قرار گرفت و جام قهرمانی را بالای سر برد. اتفاقی شیرین و دلچسب که کارنامه فدراسیون فوتبال را وزین کرد. در مقابل فدراسیون فوتبال وعده پاداش 22 میلیون تومانی داد. پاداشی که تنها قولش را دادند اما خبری از اجرا شدنش نبود. مسئولان فدراسیون نیز هربار با تمدید این وعده زمان را پشت سر گذاشتند و انتظار داشتند بانوان با مزه مزه کردن این وعده‌ها دهانشان را شیرین کنند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز اواخر اسفند ماه  با تاکید بر این موضوع که پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان را پیگیری خواهد کرد نشان داد که حواسش به قولی که داده بود، است اما پیگیری او ختم به نتیجه نشد.

این وعده‌های تکراری باعث شد صدای اعتراض ملی پوشان فوتسال شنیده شود. اعتراضی که در قالب مصاحبه مطرح شد اما خبری از واریز پاداش‌ها به حساب بازیکنان نبود. این در حالی است که در همین زمان تیم ملی فوتبال مردان پاداش‌های نجومی خود را به صورت مرتب و بدون تاخیر دریافت می‌کردند. در واقع پول بود اما برای بانوان نبود.

تبعیض‌ها و نادیده گرفتن‌ها بر اعتراض‌ها افزود تا اینکه کادرفنی در اواخر سال 97 اردوی تیم ملی را برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه برپا کرد. اردویی که تعدادی از بازیکنان با اعلام کادرفنی غایب بودند. نسترن مقیمی یکی از خط خوردگان اردوی تیم ملی مدعی است که  در زمان بازی دوستانه ایران - روسیه مصدوم بوده و با اعلام به کادرفنی در اردو حاضر نشده است. توسلی نیز تاکید دارد که کادرفنی را از عدم حضورش در اردوها باخبر کرده است.

اردویی که حاشیه دیگری نیز داشت و آن اعتراض شهناز یاری سرمربی تیم نامی نو اصفهان به نادیده گرفتن بانوان مربی در فوتسال بانوان بود. اعتراضی که با غیبت بازیکنان همراه بود و در نهایت این شایعه مطرح شد که یاری از شاگردانش خواسته در اردوها حضور نداشته باشند؛ شایعه‌ای که از سوی بازیکنان و یاری تکذیب شد.

حالا اردویی دیگر برپا شده و کادر فنی روی اسم سه بازیکن خط قرمز کشیده است. سه بازیکنی که دلیل حذفشان را نمی‌دانند. فرزانه توسلی در این باره گفته است: «نمی‌دانم به چه دلیل در لیست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال قرار ندارم این موضوع را پیگیری می‌کنم تا حداقل به یک جواب قانع کننده برسم.»

نسترن مقیمی نیز پاسخ دقیقی درباره عدم دعوتش به اردوی تیم ملی نداده است: «کسی درباره دعوت نشدنم به اردوی تیم ملی پاسخ منطقی نمی دهد.» آرزو صدقیانی‌زاده دیگر ملی‌پوش کنار گذاشته شده از اردوی تیم ملی نیز پاسخی برای دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی ندارد.

سوال بی‌جواب بازیکنان ملی پوش تیم فوتسال بانوان در شرایطی مطرح است که به نظر می‌رسد مطالبه حق و حقوقشان منجر به کنار گذاشته شدنشان شده است. این در حالی که در عرف  و شرع  تاکید شده که "حق گرفتنی است". حقی که بازیکنان به دنبال گرفتنش بودند اما جوابشان دور ماندن از تیم ملی بود.

251 251

نظر شما