شناسهٔ خبر: 32276043 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

مراقبت کنید تا مشکلات مالی در آستان قدس تکرار نشود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در مسائل مالی آستان قدس مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا برخی مشکلات تکرار نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین احمد مروی با تبریک انتصاب وی به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی برای ایشان در این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.

وی حفظ و تقویت ارتباط و تعامل با مراجع عظام تقلید و علما را به تولیت آستان قدس رضوی توصیه کرد و با تبیین کارکردها و فعالیت‌های متنوع و متکثر آستان قدس رضوی، افزود: حضور سالیانه میلیون‌ها زائر در حرم رضوی فرصت بسیار مغتنمی برای فعالیت‌های فرهنگی است، در زمان مرحوم آیت‌الله طبسی فعالیت‌های فرهنگی خوبی شروع شد و در دوره حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز توسعه خوبی پیدا کرد اما نباید به این مقدار بسنده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باید کارهای فرهنگی در آستان قدس توسعه یابد، تصریح کرد: در تمامی فعالیت‌های آستان قدس رضوی باید با حساسیت و دقت مضاعف عمل شود، به‌ویژه در مسائل مالی مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا برخی مشکلات تکرار نشود.

وی توجه به فعالیت‌های مردمی و عام‌المنفعه و مشکلات محرومان را به تولیت آستان قدس رضوی توصیه و بر لزوم خبررسانی دقیق و کامل فعالیت‌های آستان قدس رضوی تأکید کرد.

توجه به حوزه‌های علمیه مشهد و رفع مشکلات حوزه‌های علمیه استان توصیه دیگر آیت‌الله مکارم‌شیرازی به تولیت آستان قدس رضوی بود.

این مرجع تقلید همچنین بر لزوم توجه به مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد تأکید کرد و افزود: سابقاً در حاشیه مشهد مشکلاتی وجود داشت که با برنامه‌های متعدد و متنوع خوشبختانه این مشکلات برطرف شد؛ ما هم در حاشیه شهر و در یک منطقه حساس اقدام به تأسیس مجموعه‌ای به نام ثامن‌الحجج (ع) مرکب از حوزه علمیه، خانه اساتید، کتابخانه و مسجد کردیم و در مسافرت اخیر به مشهد تصمیم گرفتیم تمام آن را به آستان قدس رضوی واگذار کنیم تا تکمیل و به بهره‌برداری برسانند، امیدوارم جنابعالی نیز عنایت خاصی به این موضوع داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مناطق سیل‌زده کشور، تصریح کرد: باهمت و کمک مردم و مسئولان به لحاظ تغذیه و کمک‌های اولیه توجه خوبی به سیل‌زدگان صورت گرفت؛ ولی باید برای ساخت مسکن و آینده آن‌ها فکر مهمی کرد و کمک‌ها را نیز به همین جهت سوق داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بر لزوم بازنگری در محل احداث مسکن سیل‌زدگان تأکید کرد و یادآور شد: باید از تجربه‌های تلخی که در این عرصه داریم، درس بگیریم و به‌هیچ‌وجه نباید در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجازه ساخت‌وساز داده شود.

انتهای پیام/4072/4090/ن

نظر شما