شناسهٔ خبر: 32275800 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نظر کاربران خبرآنلاین درباره ماجراهای داغ تلویزیون و «۹۰»

از بی‌احترامی به نظر مردم تا صداقت دردسرساز فردوسی‌پور

کاربران خبرآنلاین درباره سخنان قائم مقام مدیر شبکه سه درباره برنامه «نود» و همچنین شکایت معاون سیما از این برنامه نظر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بحث تعطیلی برنامه «نود» و پایان حضور عادل فردوسی‌پور در شبکه سه سیما حسابی داغ است و هنوز هم مخاطبان و علاقه‌مندان این برنامه از مسئولان صداوسیما و به طور ویژه شبکه سه سیما بابت این تصمیم و احترامی که به نظرشان نگذاشته‌اند گلایه‌مند و معترض هستند. در واقع آنچه این اقدام مهر تاییدی بر آن زد، بی‌اهمیت بودن نظر مخاطبان برای مدیران صداوسیماست. 

اظهارنظرهای جدید مسئولان این شبکه و همچنین صداوسیما نیز آتش خشم بینندگان «نود» را شعله‌ورتر کرده است، به تازگی جعفر عبدالملکی قائم مقام مدیر شبکه سه سیما در اعلام کرده است که اجازه پخش برنامه «نود» را در شبکه دیگری نمی‌دهند.

او همچنین اعلام کرده است که تغییرات رخ داده در زمینه تعطیلی برنامه «نود» باید زودتر رخ می‌داده و جزو تغییرات طبیعی شبکه به شمار می‌آید.

چندی بعد اما خبر عجیب دیگری به گوش مخاطبان رسید، روابط عمومی معاونت سیما اعلام کرد که از برنامه «نود» به هیات رسیدگی به تخلفات سازمان صداوسیما شکایت کرده‌اند

این دو موضع‌گیری صداوسیما علیه برنامه تلویزیونی «نود» با واکنش گسترده‌ کاربران خبرآنلاین همراه شد که با گلایه از رویکردی که سازمان صداوسیما در پیش گرفته است، از تعطیلی این برنامه و بی‌توجهی به نظر مخاطبان انتقاد کردند که در ادامه بر آن‌ها مروری صورت می‌گیرد.

رای خود را به مردم نسبت ندهید

بخش قابل توجهی از کاربران بر پایه خودرای بودن مدیران شبکه سه و صداوسیما نظر دادند و اعتقاد داشتند که افرادی که در این سازمان در سطوح مدیریتی قرار دارند برای اعمال سلیقه خود پای مردم را به میان می‌کشند، این کاربران از این رویکرد در پیش گرفته شده به شدت انتقاد و اعلام کردند که دیگر شبکه سه را نگاه نمی‌کنند. مانند کاربری به نام آرش که در این باره نوشت: «کاملا مشخصه، صداوسیما با این کاراش میخواد به مردم بفهمونه علایق یا چیزایی که شما میخواین با خواسته ما منافات داره، به عبارت ساده تر: دقیقا بگین چی مورد علاقه شماست ما برعکسش عمل کنیم. والسلام.»

یا کاربری دیگری که مرتضی نام داشت اینچنین نظر داد: «بنویسد ذائقه مردم بخوانید ذائقه خودمون. مسخره کردید؟ مردم که بهتون گفتن چیرو دوست دارن من خودم به شخصه دیگه شبکه سه نگاه نمی کنم.»

مجتبی نیز با این دو کاربر هم نظر بود و نظر خود را اینطور بیان کرد: «شما می خواید جایگزین برنامه نود رو مطابق ذائقه خودتون طراحی کنید.وگرنه مردم که نظرشون رو گفتن و از این برنامه حمایت کردند.»

کاربر بی‌نامی هم که به نظر می‌رسد طرفداران دو آتیشه برنامه «نود» بوده است، نوشت: «شرم هم نمی‌کنند، اسم خودشان را گذاشتند رسانه ملی! دیگه این شبکه را نگاه نمی‌کنم. و در دولت بعد به هر کاندیدی که وعده دهد برنامه ۹۰ بر می گردد رای می دهم، در صورتی که این افراد اخراج شوند.»

رویکرد عادل فردوسی‌پور، عامل حذف او از شبکه سه

تعداد زیادی از کاربران هم رویکرد عادل فردوسی‌پور را عامل حذف او و برنامه‌اش از شبکه سه سیما بود، کاربران صداقت، روراستی و مقابله او را با رانت‌خواران از جمله ویژگی‌هایی دانستند که باعث شده تا مسئولان صداوسیما او را کنار بگذارند.

مانند کاربر بی‌نامی در این باره اینچنین نوشت: «عادل باید می رفت چون پاک بود چون باسواد و متخصص و با تجربه بود چون مردم دوست بود چون صادق و رک و صریح بود چون اهل باند بازی و بله چشم قربان گو نبود چون اهل چاپلوسی و جیره خواری نبود.»

یا هادی که اینطور واکنش نشان داد: «عادل باید میرفت چون:۱- متملق و چاپلوس نبود ۲- متخصص و کاربلد بود!»

در این میان تعدادی هم معتقد بودند که ژست مردم مدارانه مدیران باورپذیر نیست و مسلما اختلافات شخصی نقش مهمی در حذف برنامه «نود» داشته است، مانند کاربری که نوشت: «پس دیدید مسئله و درد شما صد درصد شخصیه و مشکلتون با عادل فردوسی پور نه با برنامه. برنامه رو هم نابود کردین چون با عادل مشکل دارین. وای از حسادت و کینه.»

صادق هم نظرش را اینطور مطرح کرد: «برنامه نود عادل باید حذف شود به یک دلیل خیلی ساده. احتمال واگذاری پرسپولیس و استقلال بالاست، تعیین سر مربی جدید تیم ملی که دلاری حقوق می گیرد، چالش های جدی در مورد ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها و مساله مهم حذف تعدادی از بازیکنان تیم ملی به دلیل داشتن تتو. اگر فرد صادق و رکی مانند عادل با برنامه اش حضور داشته باشد هزینه فسادهای گفته شده بالاست.»

شکایتی برای تخریب وجه عادل و «نود»

به شکایت معاونت سیما از برنامه «نود» آن هم بدون طرح دلیل و اتهامی هم واکنش کاربران خبرآنلاین را برانگیخت، برخی معتقد بودند که این شکایت در این روزها که برنامه «نود» تعطیل شده است، فرمالیته و برای تخریب جلوه این برنامه توسط سازمان صداوسیما به جریان افتاده است.

مانند کاربری که نوشت: «چرا آقای خواجه‌نژاد واضح نمی‌گویند جریان‌ این شکایت‌ها از طرف کیست و موضوع‌اش چیست؟ موضوع بعدی کنتر که ندارد ما کسانی هم‌که خواهان برگشت عادل هستیم هم شکایت شما را به قاضی واقعی میکنیم که با عدالتش حق را به حق دار میرساند حالا میدانم یک‌عده میگویند که انگار همه مشکلات از گرانی گوشت تا گرانی های دیگر و مشکلات دیگر حل شده فقط برنامه نود مشکل مردمه با احترام به این هموطنان باید بگویم من هم میدانم مردم مشکل دارند و گرانی هست و کشورم از شمال تا جنوب گرفتار سیل است ولی موضوع نود و عادل فردوسی پور به این خاطر مهم است که موضوع نظر مردم و رای گیری که انجام شده است و آن هم توسط مسئولین صدا وسیما نادیده گرفته شده و با اینکه از طرف مردم‌ و خود داوران صدا وسیما به عنوان بهترین برنامه ترکیبی و بهترین برنامه انتخاب شده ولی از آنتن پایین کشیده شده و توسط مدیران صدا وسیما هم توضیح درستی داده نشده که چرا با این برنامه اینگونه برخورد شده.»

صادق نیز در واکنش به این شکایت نوشت: «مدیران صدا و سیما تا به حال خواب بوده اند؟! تازه یادشان افتاده که از نود شکایت شده است؟! یا تازه شکایت ها را برایش ساخته اند!؟ .... این روش ها دیگر نخ نما شده اند. هرچه بیشتر فشار بیاورید بیشتر معلوم می شود که تقابل شما با عادل از سر عقده توجه، عصبانیت، و کم آوردن اشت.»

۲۴۱۲۴۳

نظر شما