شناسهٔ خبر: 32275503 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آمریکا:

پرواز بوئینگ ۷۳۷ تا مرداد ممنوع است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، ممنوعیت پروازهای هواپیمای بوئینگ موجب لغو روزانه 115 پرواز شده است. 'دوگ پارکر' و 'رابرت آیسام' به کارمندان و مدیران شرکت بوینگ وعده داده اند که نهایتا تا ماه آگوست(مرداد) هواپیما بوئینگ 737 مکس را به سطح 'تایید' گروه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا خواهند رساند.

سقوط هواپیماهای بوئینگ درچین، مالزی واخیرا اتیوپی این شرکت هواپیمایی را به فکر بازرسی مجدد امنیت آن کرده است و با توجه به شواهد موجود هواپیمای اتیوپی قبل از سقوط دچار حریق شده است. در آخرین مورد هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هواپیمایی اتیوپی صبح یکشنبه 18 اسفند با 157 سرنشین به مقصد نایروبی پایتخت کنیا سقوط کرد. در این پرواز 149 نفر مسافر و هشت خدمه حضور داشتند.

یکی از شاهدان محلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که پیش از سقوط از عقب هواپیما دود مشاهده کرده اند و این موضوع گمانه زنی درباره اشکال فنی سیستم هواپیما را بیشتر کرده است. با توجه به سقوط های مشابه احتمال آتش گرفتن بخشی از هواپیما پیش از سقوط دور از نظر نیست.
در 22 فروردین 98 سناتور تد کروز رئیس هیات ناظر بر امور هوانوردی سنای آمریکا؛ ضمن توصیه به زمین گیر شدن احتیاطی جت بوئینگ مدل 737 مکس، گفت که قصد برگزاری نشستی برای بررسی سقوط مرگبار 2 فروند از این نوع هواپیما را در چند ماه گذشته دارد.

سناتور جمهوریخواه کروز که ریاست کمیته فرعی هوانوردی و فضا را برعهده دارد، افزود: عقل و احتیاط حکم می کند که ایالات متحده نیز همانند دیگر نهادها و سازمان های ناظر هوانوردی، به صورت موقت هواپیماهای 737 مکس را تا هنگام تائید ایمنی آن و سرنشینانش توسط سازمان هوانوردی فدرال (اف ای ای)، زمینگیر نماید.

ده‌ها کشور جهان در روزهای گذشته و در پی سقوط 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس سری 8 در کمتر از 6 ماه، پرواز این نوع هواپیما را در شرکت های هواپیمایی متوقف و عبور آنها را از حریم هوایی کشورهایشان ممنوع اعلان کردند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد که دستکم 2 خلبان شرکت های هواپیمایی آمریکایی، نقص فنی مرتبط با سامانه خودکار نوع مکس هشت را که از جدیدترین مدل های بوئینگ 737 به شمار می رود، به مسئولان و سرپرستانشان اطلاع داده بودند.

منبع:العالم

نظر شما