شناسهٔ خبر: 32275194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لیبی‎ همچنان در آتش جنگ می سوزد؛

جنایت جنگی در بمباران طرابلس

عضو دولت وفاق لیبی : بمباران مناطق مسکونی طرابلس، جنایت جنگی است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ محمد عماری زاید عضو شورای ریاست در دولت وفاق ملی لیبی گفت: بمباران محله های مسکونی در طرابلس جنایت جنگی است. بمباران مناطق مسکونی طرابلس ، با هدف از بین بردن روحیه ساکنان پایتخت و همچنين برای انتقام سرنگونی هواپیمای وابسته به نیروهای حفتر صورت می گیرد.
عماری زاید اضافه کرد: دولت وفاق به حفتر و نیروهای او پاسخ می دهد و آنها را شکست خواهد داد و به علت جنایات جنگی که مرتکب شده اند تحت پیگرد بین المللی قرار خواهد داد.
 
جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس جنایت جنگی در بمباران طرابلس
 
تسلیم شدن ده ها نیروی حفتر به دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس
یک منبع نظامی از تسلیم شدن ده ها نفر از نیروهای خلیفه حفتر به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و تحویل تسلیحات و خودروهای خود به آنان در جنوب طرابلس خبر داد.
 
درگیری ها در اطراف طرابس لیبی همچنان ادامه دارد
سازمان بهداشت جهانی شمار جان باختگان درگیری های اخیر در لیبی را یکصد و بیست و یک کشته، و پانصد و شصت و یک زخمی اعلام کرد.
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، در درگیری بین نظامیان تحت امر ژنرال بازنشسته «ژنرال خلیفه حفتر» و نیروهای وفادار به «فائز السراج»، یکصد و بیست و یک تن کشته، و پانصد و شصت و یک تن دیگر زخمی شده اند.
درگیری های شدیدی بین دو طرف متخاصم، در اطراف فرودگاه قدیمی، واقع در نزدیکی یازده کیلومتری مرکز طرابلس رخ داده است. «ژنرال خلیفه حفتر» روز یکشنبه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در کاخ «الاتحادیه» قاهره دیدار و گفتگو کرده است.
 حملات نیروهای تحت فرماندهی «ژنرال خلیفه حفتر» به طرابلس شرایط را تغییر نداده است و نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج»، که تحت حمایت و پشتیبانی سازمان ملل متحد نیز قرار دارند، تلاش می کنند تا این حملات را دفع کنند. با وجود این که جامعه بین الملل خواستار توقف درگیری ها شده و طرفین را به آرامش دعوت کرده است، ولی این تلاش ها بی نتیجه مانده و روز شنبه نیروهای «ژنرال خلیفه حفتر» حملات خود را به منطقه ای واقع در یازده کیلومتری طرابلس آغاز کرده اند.
پارلمان لیبی، که در بنغازی واقع شده، خاطر نشان کرده است که «ارتش ملی لیبی» به حملات خود ادامه خواهد داد. «عبدالله بلیحق» سخنگوی پارلمان بنغازی گفت:« توافقی برای حمایت و پشتیبانی از عملیات ارتش و آزادسازی طرابلس از وجود تروریست ها و افراط گرایان حاصل شده است.» وی ادامه داد:« ما خواستار برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی از سوی جامعه بین الملل هستیم؛ چرا که حملات ما تنها تروریست ها را هدف قرار می دهد.»
«ژنرال خلیفه حفتر» از جمله مخالفان معمر قذافی بود که در سال دو هزار و یازده میلادی(هزار و سیصدو نود شمسی) پس از تبعیدی بلند مدت، از آمریکا به لیبی بازگشت. در سال دو هزار و هفده میلادی(هزار و سیصدو نود وشش شمسی)، نظامیان تحت رهبری او بنغازی را اشغال کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3392495"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2401604/3392495?width=340&height=240"></script></div>
در ماه ژانویه دو هزار و نوزده میلادی (هزار و سیصدو نود و هشت شمسی) نیز آنها مناطقی از جنوب لیبی، را به تصرف خود درآوردند که حوزه‌های نفتی این کشور در آنجا واقع هستند. از روز چهارشنبه گذشته سوم آوریل، ارتش «ژنرال حفتر»، نبردی را به منظور به تصرف درآوردن طرابلس پایتخت لیبی، آغاز کرد. این شهر اکنون در کنترل دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» قرار دارد. اگرچه دولت وفاق ملی، از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، ولی نتوانسته پارلمان را با خود همراه سازد.
ژنرال «خلیفه حفتر» تحت حمایت برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و شمار زیادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن، بحرین و مصر قرار دارد؛ و در مقابل ترکیه و قطر از دولت السراج در طرابلس حمایت می کنند.

نظر شما