شناسهٔ خبر: 32275138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان؛

جوانگرایی یا بهانه‌جویی!/ بازیکنان ثأثیرگذاری که پشت خط ماندند

اسامی ملی‌پوشان فوتسال برای حضور در اردوی آماده‌سازی جهت حضور در تورنمنت چهارجانبه روسیه در حالی اعلام شد که دلایل زیادی برای خط خوردن فرزانه توسلی مطرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته گذشته اسامی تیم ملی فوتسال بانوان برای حضور در تورنمنت چهارجانبه روسیه از سوی اعضای کادر فنی اعلام شد که نکته قابل‌ توجه آن عدم دعوت از فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی‌زاده بود.

توسلی از سال 82 در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان بوده و یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم فوتسال بانوان بود. او سال گذشته در سایت فوتسال پلنت جز 10 دروازه‌بان برتر ایران بود. توسلی در قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات قهرمانی زنان آسیا هم تأثیر بسزایی داشت.

اما حالا حذف توسلی از اردوی تیم ملی فوتسال بانوان ابهامات زیادی را به وجود آورده است. پس از حذف این بازیکن، مسائلی حاشیه‌ای در مورد علت خط خوردن او از ترکیب تیم مطرح شد. برخی دلیل خط خوردن توسلی را عدم حضور در اردوی تیم ملی می‌دانند. نخستین اردوی تیم ملی فوتسال بانوان زیر نظر زیور بابایی و سرپرستی علی رعدی برگزار شد اما توسلی از حضور در این اردو سرباز زد. دلیل آن‌هم خستگی رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد، اما اصل ماجرا این بود که توسلی و چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل عدم پرداخت پاداش‌های خود اعتراض کرده بودند و حتی توسلی به کمیته فوتسال رفته بود و در مورد حق‌وحقوقشان و مشکلاتی که فوتسال بانوان با آن درگیر است صحبت کرده بود.

در دومین اردوی تیم ملی فوتسال بانوان توسلی بازهم غایب بود و در خصوص علت عدم حضورش هم عنوان کرده بود که به دلیل مشکلات خانوادگی که صوفی‌زاده در جریان آن بوده است نتوانسته در اردوی تیم ملی شرکت کند.

پس‌ازاینکه توسلی و دو بازیکن دیگر از اردوی تیم ملی خط خوردند، رعدی در واکنش به عدم دعوت این سه بازیکن اظهار کرد: «وقتی بازیکنی به اردو دعوت می‌شود مگر قرار است تا آخر عمر به اردوی تدارکاتی دعوت شود؟ اینکه بازیکنان مختلفی سال‌های زیادی برای این تیم ملی زحمت‌کشیده و افتخارآفرین بودند جای تقدیر دارد اما معتقدم باید میدان را برای جوان‌ترها آماده کرد و به آنها فرصت داد.‌»

حالا سؤال اصلی اینجاست که چطور کادر فنی به‌یک‌باره در اردوی سوم تیم ملی فوتسال بانوان به فکر جوانگرایی افتاده است؟! مگر در دو اردوی قبل اسم فرزانه توسلی در لیست تیم ملی نبوده و او را دعوت نکردند چرا به‌یک‌باره به فکر جوانگرایی افتاده‌اند؟ این‌چنین مسائلی در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان آورده‌ای ندارد و تنها باعث ایجاد حواشی می‌شود. ملی‌پوشان فوتسال بانوان تاکنون دو بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا به‌عنوان قهرمانی رسیدند و اگر حالا که بیشتر از یک سال است به عدم پرداخت پاداش‌های خود اعتراض کردند حق طبیعی آنها بوده است. در مقابل فوتبال مردان که پاداش‌های آنها بدون ذره‌ای تعلل پرداخت می‌شود چرا پس از اعتراض ملی‌پوشان این‌چنین رفتارهایی صورت می‌گیرد.

آیا این درگیری و حواشی به خاطر دور بودن بازیکنان از کادر جدید فنی تیم ملی فوتسال بانوان نیست. در زمان شهرزاد مظفر هم پاداش ملی‌پوشان فوتسال دیر پرداخت می‌شد، اما چنین مسائلی در تیم به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/4051/4057/

نظر شما