شناسهٔ خبر: 32267905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاردار آمریکا با معاون شورای نظامی سودان دیدار کرد

کاردار آمریکا در خارطوم با معاون شورای نظامی انتقالی سودان دیدار کرد و در جریان آخرین تحولات اخیر این کشور قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد روز یکشنبه «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس این شورا، با  «استفان کاستیس» کاردار سفارت آمریکا در خارطوم، پایتخت سودان دیدار و گفتگو کرده است.

شورای نظامی انتقالی سودان درباره این دیدار بیانیه‌ای صادر کرد. طبق این بیانیه محمد حمدان دقلو در این دیدار گزارشی درباره تحولات اخیر سودان و دلایل ایجاد شورای نظامی انتقالی به دیپلمات آمریکایی ارائه داد و دو طرف نیز در خصوص گامهای بعدی برای استقرار امنیت و تضمین ثبات در سودان رایزنی کردند.

کاردار آمریکا در سودان نیز «ضمن قدردانی از نقش شورای نظامی در ایجاد ثبات و امنیت بر نیاز ادامه همکاری دو طرف تأکید کرد».

 به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیرو‌های ارتش این کشور پنج‌شنبه گذشته نهاد‌های دولتی را محاصره و بیش از ۱۰۰ عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. ۳۵ تن دیگر نیز در جریان تظاهرات مردم سودان کشته شدند. عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور نیز در بازداشت این نیرو‌ها قرار دارد.

ارتش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برای اداره کشور طی دو سال آینده شورای نظامی انتقالی به ریاست محمد عوض بن عوف، وزیر دفاع این کشور تشکیل داده است. اما در ادامه تظاهرات‌ها، محمد عوض بن عوف بامداد شنبه کناره‌گیری خود از ریاست شورای نظامی انتقالی اعلام و عبدالفتاح برهان عبدالرحمن، بازرس کل ارتش سودان  را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. محمد حمدان دقلو نیز به عنوان معاون رئیس  این شورای نظامی انتخاب شد.

 دو روز پس از وقوع کودتای نظامی در سودان، سران معترضان در خارطوم، پایتخت این کشور از هواداران خود خواسته اند همچنان در خیابان‌ها بمانند. این در حالی است که ارتش می‌خواهد دو سال قدرت را در دست داشته باشد و پس از آن انتخابات برگزار شود.

ارتشبد عبدالفتاح برهان، رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان با صدور اولین فرمان خود دستور مصادره اموال شخصیت‌های دولت عمر البشیر و نیز تحت پیگرد قرار گرفتن آن‌ها را صادر کرد. وی همچنین دستور آزادی تمامی افسرانی را که از معترضان حمایت کرده و خواهان برگزاری تجمعات شده بودند، صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما