شناسهٔ خبر: 32267549 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی| ۲۵ فروردین

بازگشت آرامش پس از سیل به جاذبه‌های مهم گردشگری کشور/ همراهی کانون‌های فرهنگی مساجد با سیل‌زدگان/ امداد رسانی به سیل زدگان خوزستان

خبرگزاری میزان- بازگشت آرامش پس از سیل به جاذبه‌های مهم گردشگری کشور، همراهی کانون‌های فرهنگی مساجد با سیل‌زدگان با برپایی ۸ موکب، امدادرسانی ۱۰۰ جهادگر شیرازی به سیل‌زدگان خوزستان، «کودک شو» تا محرم مهمانِ خانه‌هاست و ... گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته فرهنگی امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بازگشت آرامش پس از سیل به جاذبه‌های مهم گردشگری کشور، همراهی کانون‌های فرهنگی مساجد با سیل‌زدگان با برپایی ۸ موکب، امدادرسانی ۱۰۰ جهادگر شیرازی به سیل‌زدگان خوزستان، «کودک شو» تا محرم مهمانِ خانه‌هاست و ... گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته فرهنگی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

• بازگشت آرامش پس از سیل به جاذبه‌های مهم گردشگری کشور
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام اماکن مهم تاریخی و طبیعی ایران در حال حاضر آماده پذیران گردشگران داخلی و خارجی هستند. به گزارش ایرنا، ولی تیموری افزود: فصل بهار بهترین زمان گردشگری در ایران است و علاقمندان می‌توانند به مناطق مورد نظرشان سفر کنند.


• همراهی کانون‌های فرهنگی مساجد با سیل‌زدگان با برپایی ۸ موکب
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به دایر شدن موکب‌های مردمی اربعین کانون‌های مساجد در مناطق سیل‌زده، از پخت و توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در هر یک از این استان‌های سیل زده خبرداد. به گزارش فارس، حبیب‌رضا ارزانی ضمن ارائه آماری از ارزیابی‌های میدانی از میزان خسارات وارده به مساجد و کانون‌های مساجد سیل‌زده، اقدامات خیرخواهانه و خودجوش جوانان مسجدی را در همراهی و یاری‌رساندن به آسیب‌دیدگان این بلای طبیعی شرح خواهند داد.


• «کودک شو» تا محرم مهمانِ خانه‌هاست
تهیه کننده «کودک شو» گفت: پخش این مسابقه تلویزیونی از شبکه نسیم تا ابتدای ماه محرم ادامه خواهد داشت و هم اکنون گروه مشغول تصویربرداری ۷۰ قسمت دیگر هستند تا مُهر پایان به فصل سوم این برنامه بزنند.

• خرید بیش از ۱۲ میلیارد ریال کتاب توسط وزارت فرهنگ تصویب شد

هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۴۶ هزار و ۴۰ نسخه کتاب به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۵۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال را تصویب کرد. عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است.

• اسکان ۱۳ هزار نفر از سیل‌زدگان در کانون‌های مساجد
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اسکان ۱۳ هزارنفر از سیل‌زدگان در این کانون‌ها خبر داد و گفت: اقدامات خودجوش جوانان مسجدی در یاری آسیب‌دیدگان ادامه دارد. حبیب رضا ارزانی افزود: سیل اخیر، به رغم ویرانگر بودن، موجی از همدلی، مهربانی و همراهی ملت غیور ایران را برای تسکین آلام آسیب دیدگان در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه به راه انداخت.

• رونمایی از نمایشنامه آشویتس زنان در نمایشگاه بین المللی کتاب
نمایشنامه آشویتس زنان به نویسندگی علی صفری در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد. این نمایشنامه برای نخستین بار توسط انتشارات آماره راهی بازار چاپ و نشر شده و بهار امسال نخستین شانس خود برای جذب مخاطب تئاتر و عموم را در نمایشگاه کتاب می‌آزماید. نمایشنامه آشویتس زنان با مقدمه‌ای از دکتر حامد سلیمان زاده روایت زندگی زنان در جنگ و تاثیر ویرانگر آن بر زندگی آنان است. اتفاقی که با در نظر گرفتن برهه زمانی جتگ جهانی دوم در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی روی می‌دهد.
• خانه مادری «سایه» کاملا تخریب شد
خانه مادری هوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) در رشت به صورت کامل تخریب شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان که روز گذشته (۲۴ فروردین) از توقف تخریب این خانه که البته بخش زیادی از آن تخریب شده بود خبر داده بود درباره تخریب کامل خانه به ایسنا گفت: به من هم گزارش دادند که این افتاده است. ما نیرویی نداریم که همیشه آن‌جا باشد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از شهرداری شکایت کنیم. دیروز و امروز آن‌جا سربازی گذاشتیم که به خانه دست نزنند و کاری نکنند، اما تا اداره تعطیل می‌شود، بولدوزر می‌آورند و خانه را خراب می‌کنند. اگر بخواهند نصف شب اقدامی انجام بدهند کاری نمی‌توان کرد. آقای دکتر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) هم به ما دستور دادند با توجه به این‌که پرونده ثبت خانه در سازمان میراث فرهنگی در جریان است، علیه مدیران شهرداری شکایت کنیم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم همین است؛ تا بیایند پاسخ دهند. به گزارش ایسنا، شهرود امیرانتخابی درباره این‌که آیا شکایت از مدیران شهرداری بعد از تخریب خانه فایده‌ای هم دارد، بیان کرد: درباره خانه میرزا کوچک خان هم چنین کاری کرده بودند، اما می‌توان عین به عین بنا را ساخت. بعد از تخریب کاری از دست ما برنمی‌آید، اما دستگاهی که مجوز می‌دهد باید پاسخگو باشد. مجوز شهرداری هم در فضای مجازی منتشر شده که ۲۷ اسفند صادر شده؛ این درحالی است که ما ۲۵ اسفند جلسه شورای ثبت داشتیم که این خانه را ثبت اضطراری کنیم.

 

• رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «بر کمین گل سرخ»
تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «در کمین گل سرخ» سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در محل گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می‌شود. رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «بر کمین گل سرخ» به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار و رونمایی از تقریظ حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر کتاب «در کمین گل سرخ» همراه خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مراسم ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در محل گلزار شهدای بهشت زهرا – قطعه ۲۹ برگزار می‌شود. کتاب «در کمین گل سرخ» زندگی‌نامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است که به قلم محسن مومنی‌شریف توسط انتشارات سوره مهر بیش از بیست و دو بار تجدید چاپ شده است.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما