شناسهٔ خبر: 32265273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان ری 10 درصد رشد یافت

علی اکبر قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال گذشته اعضای فعال کتابخانه های عمومی به 25 هزار نفر رسیده است که در مقایسه آماری با

صاحب‌خبر - علی اکبر قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال گذشته اعضای فعال کتابخانه های عمومی به 25 هزار نفر رسیده است که در مقایسه آماری با سال قبل از آن 10 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به کمبود سرانه مطالعه در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر با وجود افزایش کتاب در کتابخانه ها با بیش از 260 هزار جلد کتاب، سرانه مطالعه در این شهر به حد مطلوب و استاندارد نرسیده و نیاز به اقدامات بیشتری در این زمینه است.
قربانی با اشاره به اینکه 25 کتابخانه در سطح شهرستان ری فعال است، اظهار داشت: 6 کتابخانه روستایی در روستاهای ده خیر، اسلام آباد، قلعه نو، گل حصار، تورقوزآباد و خانلق و 11 کتابخانه نیز در سطح شهرری زیر نظر کتابخانه های عمومی این شهرستان فعال هستند.
وی عنوان کرد: هشت کتابخانه مشارکتی نیز زیر نظر آستان مقدس عبدالعظیم(ع) و شهرداری منطقه 20 فعال هستند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام

نظر شما