شناسهٔ خبر: 32259572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دولت لیبی درباره تجاوزات نیروهای حفتر تحقیق می‌کند/ آمار جدید قربانیان درگیری‌ها در طرابلس

71588

سازمان جهانی بهداشت آمار جدیدی را از قربانیان درگیری‌ها در طرابلس، پایتخت لیبی ارائه داد. نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی نیز با فرستاده سازمان ملل به کشورش در طرابلس نشستی برگزار کرد. او درباره نقض‌های نیروهای حفتر علیه اهداف غیرنظامی به سازمان ملل گزارش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که در پی درگیری‌ها در طرابلس، ۱۲۱ تن کشته و ۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، دفتر سازمان ملل در لیبی در توییتی حملات مکرر به کادر پزشکی و آمبولانس‌ها در طرابلس را محکوم کرد.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی در امور انسانی از کوچ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن خبر داد که ۹۰۰ تن آنها به اردوگاه‌های آوارگان منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در جریان دیدار با غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی و استفانی ویلیامز، معاون وی در امور سیاسی در پایتخت به بررسی تحولات کنونی طرابلس و تلاش‌های سازمان ملل برای توقف تنش‌های نظامی در این کشور پرداخت.

در همین راستا، غسان سلامه در جریان این دیدار بر مخالفت کامل خود با هرگونه حمله و تجاوز علیه غیرنظامیان و تاسیسات مدنی که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است، تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای خاتمه بخشیدن به تنش نظامی در طرابلس هرگز متوقف نخواهد شد. 

فائز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی شب گذشته از آغاز مستندسازی جرایم نیروهای خلیفه حفتر در قالب حملات اخیرش به طرابلس خبر داد و گفت، تحقیقاتی درباره حمایت مالی و نظامی که امارات از حفتر می‌کند، آغاز شده است.

السراج تاکید کرد: دولت در جهت جمع‌آوری اسنادی درباره جنایت‌هایی که درباره طرابلس می‌شود جهت ارائه به جامعه جهانی تلاش می‌کند.

وی اتهامات مطرح شده از سوی طرف مقابل مبنی بر اینکه تروریست‌ها در صفوف نیروهای دولتش با نیروهای حفتر می‌جنگند را رد و به شدت حملات گمراه کننده از سوی برخی طرف‌ها درباره اینکه نیروهای دولتش وابسته به گروه‌های تروریستی هستند را محکوم کرد.

وی گفت، دولتش همچنان با تروریسم می‌جنگد و پیروزی‌های چشمگیری در این زمینه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حملات اخیر به طرابلس و شهرهای دیگر تحریک کننده دیگر گروه‌های تروریستی است که به دنبال فرصت برای بیرون آمدن از مخفیگاه‌هایشان هستند تا همه لیبیایی‌ها را هدف قرار دهند.

السراج در این راستا هدف قرار دادن غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان‌ها از سوی نیروهای حفتر را به شدت محکوم کرد.

در همین راستا، محمد طاهر سیاله، وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی از شورای امنیت خواست تا اقداماتی را جهت توقف عملیات نظامی ارتش  ملی لیبی علیه طرابلس اتخاذ کند.

عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان لیبی نیز  از شورای امنیت خواست تصمیم خلع سلاح ارتش لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی را لغو کند.

بلیحق همچنین گفت: کشورهای حامی تروریسم مدرن‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را برای شبه‌نظامیان و سازمان‌های تروریستی فراهم می‌کنند که این امر منجر به تقویت این گروه‌ها در مقابل نیروی ارتش ملی می‌شود و ضروری است نیروهای مسلح به خاطر نابودی تروریسم در این کشور سلاح در اختیار داشته باشند.

 وی همچنین افزود: شبه‌نظامیان و شورشیان در مسیر انتخابات آتی مانع‌تراشی می‌کنند. به همین خاطر ما امیدواریم که حضور تمامی گروه‌های مسلح در لیبی پایان یابد.

سخنگوی پارلمان لیبی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح لیبی پیروزی‌های گسترده‌ای در شرق و جنوب کشور در دوره‌های گذشته پس از نابودی شمار زیادی از تروریست‌های القاعده و داعش محقق کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما