شناسهٔ خبر: 32247741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بیش از ۶ هزار سیل زده با تجهیزات هلال احمر به مکان‌ امن منتقل شدند

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از انتقال بیش از ۶ هزار نفر سیل زده به مناطق امن توسط بالگردها، قایق‌ها و خودروهای امدادی هلال احمر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از ۴ تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری، ۶ هزار و ۲۰۰ نفر سیل زده در مناطق مختلف استان بوسیله ۶ فروند بالگرد و ۲۲ فروند قایق به مناطق امن منتقل شده اند.

وی انتقال‌ها را از مناطق سیل زده شهرستان‌های شوشتر، شوش، اهواز، دشت آزادگان، حمیدیه و دزفول به مناطق امن و اردوگاه‌های اسکان اضطراری و موقت عنوان کرد.

سلامت تصریح کرد: زنان باردار، مردان و زنان سالخورده، کودکان و نوجوانان و اقشار آسیب پذیر بیش‌ترین آمار انتقالی‌ها را به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول افزود: طی ۱۰ روز گذشته ۳۸۲ پرواز امدادی از آشیانه جمعیت هلال احمر خوزستان به مناطق سیل زده استان برای کمک به آسیب دیدگان انجام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان داشت: ۶ فروند بالگرد در مناطق سیل زده استان خوزستان به کار گرفته شده است.

صادق سلامت اظهار کرد: این ۳۸۲ سورتی پرواز به مدت ۱۷۷ ساعت انجام شده و ۸۶۰ نفر از افراد گرفتار در سیل و مصدومان حادثه به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی اذعان داشت: طی این پروازها، ۱۳۸ هزار کیلوگرم بار از قبیل اقلام امدادی و محموله‌های غذایی جابجا شده است.

سلامت در ادامه گفت: ۸۸۳ نفر در مدت توسط قایق‌های امدادی هلال احمر جابجا و به نقاط امن منتقل شده اند.

به گفته این مقام مسئول، ۲ نفر مصدوم شامل؛ از یک کودک ۹ ماهه با مسمومیت و اسهال خونی شدید و یک مورد ترومای پا منتقل شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در این مدت ۱۱ هزار کیلوگرم اقلام امدادی و ۳۰۰ کیلوگرم لوازم منزل آسیب دیدگان با قایق‌های امدادی جابجا شده است.

64231

نظر شما