شناسهٔ خبر: 32232537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جنجال نژادپرستی به لیگ 1 فرانسه رسید

سرمربی باشگاه فرانسوی دیژون می‌گوید به دلیل شعارهای نژادپرستانه هواداران آمیان علیه یکی از بازیکنانش، در بازی دیروز دو تیم در لوشامپیونا، آماده بوده که تیمش را از زمین بیرون بکشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه فرانسوی آمیان که سامان قدوس، ملی‌پوش کشورمان از بازیکنان آن است، دیروز در هفته سی و دوم لیگ فرانسه، لوشامپیونا به خانه دیژون رفت اما در این بازی که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید شعارهای نژادپرستانه هواداران دیژون ، علیه یکی از بازیکنان آمیان خبرساز شد تا مساله نژادپرستی بار دیگر به موضوع روز فوتبال اروپا تبدیل شود.

 

آنتوان کومبواره، سرمربی دیژون گفت از توهین‌های نژادپرستانه علیه بازیکن تیم آمیان، پرینس دزیر گوانو آنقدر عصبانی بود که آماده شده بوده در صورت تکرار دوباره حتی یک شعار نژادپرستانه تیمش را از زمین بیرون بکشد.

 

 

بازی دو تیم که دیروز در خانه دیژون برگزار شد وقتی گوانو بازیکن آمیان اعلام کرد هواداران دیژون علیه او شعارهای نژادپرستانه سر می‌دهند به صورت موقتی متوقف شد.

 

گوانو در اواخر بازی برای زدن ضربه کرنر به گوشه زمین رفته بود و هواداران دیژون از فاصله نزدیک به سر دادن شعارهای نژادپرستانه علیه او پرداخته بودند. کاپیتان آمیان بعد از بازی این رفتار هواداران دیژون را غیر قابل قبول خواند.

 

اما کومبواره، سرمربی دیژون در پایان بازی با عصبانیت شدید از اتفاقی که در جریان بازی روی داده بود به خبرنگاران گفت:" می‌گویند احمقی که توهین‌های نژادپرستانه را شروع کرده دستگیر کرده‌اند. این بهترین اقدام برای احمق‌هایی مثل او است. من تصمیم گرفته بودم و با داور هم صحبت کرده بودم که اگر یک بار دیگر یک فحش نژادپرستانه در ورزشگاه شنیده بشود تیم را از زمین بیرون بکشم و برایم مهم نبود که این ممکن است چه عواقبی داشته باشد. این مساله خیلی جدی است و نباید وجود داشته باشد. برای پرینس گوانو، قربانی این ماجرا واقعا ناراحتم".

 

برچسب‌ها:

نظر شما