شناسهٔ خبر: 32222975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

باغداران منطقه خواستار تسریع در شروع دوره آبیاری نخیلات هستند

امام جمعه آب‌پخش گفت: مردم و باغداران خواستار تسریع در شروع دوره آبیاری نخیلات هستند و بارها از من خواسته‌اند که این درخواست را به گوش مسؤولین و متولیان‌امر برسانم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام خداداد رضایی جمعه‌شب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتستان در رابطه با مشکلات کشاورزان اظهار داشت : موضوع وضعیت آبیاری نخیلات منطقه  آب‌پخش را من در اواخر سال گذشته و در جریان حضور وزیر نیرو برای کلنگ زنی آب‌شیرین‌کن  از زبان باغداران به ایشان اعلام کردم و همه ما  به خصوص باغداران و کشاورزان منطقه آب‌پخش می‌دانیم که تعداد قابل توجهی از نخیلات در سال گذشته فقط یک‌بار آبیاری شده‌اند.

امام جمعه آب‌پخش با بیان اینکه  همه مشکلات بحث کم‌آبی نیست بلکه به ضعف مدیریت برمی‌گردد، افزود : سال گذشته که زمستان پر‌آبی داشتیم تمام شد و اکنون در روزهای آغازین سال جدید و فصل مهم آبیاری نخیلات هستیم و دیگر جای سهل‌انگاری مسؤولین نیست.

وی عنوان کرد : مسؤولین آب استان اعلام کرده‌اند که بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری داریم که با این وضعیت نخیلات منطقه آب‌پخش در سال جاری چهار مرحله می‌توانند آبیاری شوند تا حداقل جبران خسارات کم‌آبی سال گذشته شود.

رضایی با اشاره به اینکه این نخیلات تمام زندگی مردم است، خاطرنشان کرد : مسؤولین اگر بخواهند سهل‌انگاری و بی‌توجهی کنند، نهایت ضعف مدیریتی آنها را می‌رساند.

وی تأکید کرد: مردم و باغداران خواستار تسریع در شروع دوره آبیاری نخیلات هستند و بارها  از من خواسته‌اند که این درخواست را به گوش مسؤولین و متولیان‌امر برسانم.

 

انتهای پیام/

نظر شما