شناسهٔ خبر: 32212168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش و پژوهش

پیشنهاد تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد ۹۸ هفته آتی در مجلس بررسی می‌شود/ ادامه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در اولین هفته پس از تعطیلات نوروز با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
بررسی پیشنهاد تغییر زمان برگزاری آزمون به هفته بعد موکول شد
علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلام درباره نتیجه جلسه امروز مجلس برای بررسی پیشنهاد تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸ گفت: امروز پیشنهاد به تعویق انداختن کنکور ارشد ۹۸ به مدت یک ماه از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات به مجلس رفت، اما به دلیل بررسی مسائل مهم‌تر در خانه ملت، بررسی این موضوع به هفته بعد موکول شد.

بیش از ۵ هزار نفر برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها ثبت‌نام کردند
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه تا چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۸ تعداد ۵ هزار و ۴۱۱ نفر در این روش ثبت نام کرده اند، گفت: اطلاعیه اصلاحات کدرشته‌ها از سوی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

برنامه‌های سال جدید و عملکرد سال گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد
عملکرد سال ۱۳۹۷ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه برنامه‌های آتی این وزارتخانه برای امسال در جلسه با رییس جمهور بررسی شد.

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش‌محور در مقطع دکتری ابلاغ شد
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ضوابط و شرایط پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش‌محور در مقطع دکتری طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی ابلاغ کرد که دانشگاه‌های سطح یک و دو و دانشگاه‌های سطح ۳ مراکز استان، می‌توانند در کلیه رشته‌های دایر خود در دوره دکتری، نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج که برابر ضوابط برای ادامه تحصیل به داخل منتقل می‌شوند، از طریق بررسی سوابق تحصیلی، به صورت پژوهش محور و مازاد بر ظرفیت روزانه، اقدام نمایند.
 
پیشنهاد تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد ۹۸ هفته آتی در مجلس بررسی می‌شود/ ادامه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور

پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکتری در دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه علم و صنعت ایران طی اطلاعیه‌ای از پذیرش دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مطابق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان خبر داد.

مهلت ثبت‌نام آزمون زبان وزارت بهداشت به پایان رسید
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) که از روز دوشنبه بیستم اسفند ۹۷ آغاز شده بود، چهارشنبه ۲۱ فروردین پایان پذیرفت و توزیع کارت آزمون هم از ۲۷ فروردین ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://www.sanjeshp.ir آغاز می‌شود.

دانشگاه‎ها آسیب‌های ناشی از سیل را شناسایی کنند
منصور غلامی وزیر علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بر لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی در راستای شناسایی آسیب‌های ناشی از سیل تاکید کرد.

بودجه دانشگاه امیرکبیر به‌طور کامل پرداخت نشده است
محمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت:  ۸۰   درصد بودجه ۹۷ به دانشگاه پرداخت شده که عدم تخصیص آن، دانشگاه را با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌کند البته سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قول همکاری دادند تا پس از تعطیلات، میزان باقی مانده بودجه پرداخت شود، ولی تاکنون محقق نشده است.

۱۴۴ دانشگاه ایران در بین برترین موسسات تحقیقاتی دنیا
پایگاه رتبه‌بندی «سایمگو» یکی از معتبرترین پایگاه‌های رتبه‌بندی و یکی از منابع ارزیابی علمی، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان است. این پایگاه رتبه‌بندی براساس مجموعه‌ای از شاخص‌ها شامل عملکرد تحقیقاتی، خروجی ابداعات و اثر اجتماعی اقدام به رده‌بندی ۶ هزار و ۴۵۹ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی دنیا کرده است. ایران با ۱۴۴ دانشگاه برتر در میان این جمع قرار گرفته که در این بین، ۲۶ واحد دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.
 
پیشنهاد تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد ۹۸ هفته آتی در مجلس بررسی می‌شود/ ادامه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور

اعلام شرایط ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی
پذیرفته‌شدگان اولیه مقطع کارشناسی‌ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه شهید بهشتی یکم اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت این دانشگاه باید فرم‌های اطلاعیه شماره ۲ موجود در سایت دانشگاه شهید بهشتی را مطالعه و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا تاسیس می‌شود
رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئت همراه با رویکرد راه‌اندازی نخستین شعبه دانشگاه در عراق با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های این کشور دیدار کردند.

نظر شما