شناسهٔ خبر: 32206678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مخالفت رئیس مجلس آمریکا با ریاست‌جمهوری ترامپ

منبع: مهر

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: ترامپ در فعالیت‌هایی دست داشته است که غیر اخلاقی و غیر آمریکایی هستند و وی برای ریاست جمهوری مناسب نیست.

بیشتر بخوانید

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره گزارش نهایی رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: به نظر من بازرس ویژه (رابرت مولر) لازم الاحترام است.

وی در ادامه تأکید کرد: از سخنان «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا بسیار نگران هستم. این اظهارات قانون اساسی و نقش دادستان کل کشورمان را تضعیف می کند. او (ویلیام بار) دادستان کل دونالد ترامپ نیست؛ بلکه دادستان کل آمریکا است. من به «بار» اعتماد ندارم. من به «مولر» اعتماد دارم.

«نانسی پلوسی» اعلام کرد: ترامپ در فعالیت‌هایی دست داشته است که غیر اخلاقی، غیر آمریکایی و غیرمیهن دوستانه هستند و وی برای ریاست جمهوری مناسب نیست. آیا این مسائل جُرمی قابل استیضاح نیست؟ دلیل اینکه دادستان کل و برخی دیگر می گویند که بر علیه وی اعلام جُرم نشده است، شاید به این دلیل است که آنها بر این باورند که نباید علیه رئیس جمهوری اعلام جُرم کرد.

این در حالی است که حدود ۲ هفته پیش، رابرت مولر بازرس ویژه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد: به این نتیجه رسیده که رئیس جمهوری آمریکا در زمان رقابت‌های انتخاباتی با روسیه تبانی نکرده بود.

در عین حال در نامه‌ای که ویلیام بار دادستان کل آمریکا به کنگره فرستاده بود، آمده است: با اینکه گزارش به این نتیجه نرسیده که رئیس جمهوری آمریکا مرتکب جرم شده اما او را تبرئه هم نمی‌کند، هر چند که به گفته دادستان کل، موضوع در حد تخلف هم نیست.

تحقیقات گزارش رابرت مولر ۲۲ ماه به طول انجامید و در نهایت ۵ فروردین نتایج نهایی آن اعلام شد.

نظر شما