شناسهٔ خبر: 32195453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خطای استراتژیک کاخ سفید در تروریستی خواندن سپاه پاسداران

گروه سیاست و اقتصاد ـ یک مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مهمترین تاثیر خطای استراتژیک امریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران به خطر انداختن منافع و نظامیان امریکا در منطقه خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

خطای استراتژی کاخ سفید در تروریستی خواندن سپاه پاسدارانحجت‌الاسلام علی مراد کیانی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با میلاد با سعادت سید الشهداء و روز فنآوری هسته‌ای کشور، بار دیگر دست استکبار از آستین شیطان بزرگ بیرون آمد.
کیانی اضافه کرد: در این راستا استکبار با اعلام طرحی که در دولت گذشته آمریکا در عصر باراک اوباما علیه بخشی از نیروهای نظامی ایران طراحی شده بود به صورت رسمی ابلاغ نماید و اینبار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نهادی انقلابی و حامی مستضعفان و محرومان عالم است را هدف قرار دهند تا بخشی از پازل فشار بر جمهوری اسلامی ایران را تکمیل کند.
وی افزود: هر چند این اقدام را باید از زوایای گوناگون بررسی کرد اما برای تحلیل این موضوع باید به یک بازه زمانی نسبتا طولانی بازگشت، توسعه نفوذ و سلطه امریکا پس از جنگ جهانی دوم در خاورمیانه به ویژه در کشور ایران با برخورداری از یک موقعیت ژئوپولتیک و اقتصادی ویژه در منطقه، همسایگی با شوروی سابق، اشراف بر خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز که در آن زمان 70 درصد نفت جهان از آن عبور می‌کرد، برخورداری از ذخایر عظیم نفت وگاز و بازار مصرفی مناسب برای کالا‌های غربی تنها بخش از این موقعیت بود.
این فعال فرهنگی ادامه داد: لذا پس از اشغال ایران در شهریور ماه سال 1320 توسط متفقین و تبعید رضا شاه به جزیره موریس افریقای جنوبی، که در جنگ جهانی دوم از آلمان طرفداری می‌نمود زمینه نفوذ آمریکا در ایران را به وجود آورد.
وی ابراز کرد: انتصاب محمدرضا پهلوی به جای پدر که خود یک فرد ضعیف نفس بود به عنوان رئیس یک دولت دست نشانده توسط امریکا و انگلیس زمینه بسط نفوذ امریکا را فراهم آورد، دشمنی استراتژیک امریکا با شوروی و آغاز جنگ سرد و ایجاد نظام دو قطبی در جهان بین دو بلوک شرق و غرب بر اهمیت ایران به عنوان همسایه جنوبی شوروی، برای غرب بیشتر شد.
کیانی ادامه داد: کودتای امریکایی در 28 مرداد 1332 و ساقط نمودن دولت قانونی مصدق و برگرداندن مجدد محمدرضا پهلوی به قدرت در ایران و خروج نیروهای انگلیسی در شرق کانال سوئز به عنوان استراتژی جدید انگلیس، سلطه امریکا بر ایران را تثبیت کرد.
این فعال فرهنگی عنوان کرد: جهانی شدن منافع و سیاست خارجی امریکا و رقابت تسلیحاتی و نظامی بین امریکا و شوروی، موجب شد امریکا ایران را به عنوان یک پایگاه نظامی خود در جنوب شوروی قرار دهد و از این جهت ایران را به مجموعه‌ای از سلاح‌های نیمه مدرن از قبیل هواپیمایf14 مجهز نماید.
وی گفت: البته امریکا برای تکمیل پازل نظامی برای مقابله با کمونیست به همراه همپیمانان غربی خود به پیمان‌های نظامی منطقه ای روی آورد تا با ایجاد کمربندی نظامی برای محاصره شوروی از توسعه طلبی شوروی به عنوان رقیب اصلی خود اقدام نماید.
کیانی عنوان کرد: در همین راستا در منطقه خاورمیانه با ایجاد پیمان سنتو که بین ایران،پاکستان ،عراق، ترکیه و انگلیس و با نظارت امریکا تشکیل شد حلقه نظامی خود را که با ناتو در اروپا و سیتو در جنوب شرق آسیا شکل گرفته بود تکمیل نماید.


تحریم‌های فلج کننده اقتصادی و تشکیل جبهه تکفیری تروریستی؛ از نقشه‌های شوم امریکا
این فعال سیاسی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و خروج ایران از پیمان سنتو و قطع سلطه اجانب به ویژه امریکا از کشور ایران، امریکا را وادار نمود تا برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران که بر گرفته از رای مردم بود ساقط نماید.
وی اظهار کرد: مهمترین اقدامات اولیه آنها تبدیل شدن سفارت امریکا در تهران به عنوان یک مرکز جاسوسی و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن کودتای نا فرجام پایگاه شکاری نوژه و در ادامه واقعه طبس ، تحمیل یک جنگ 8 ساله علیه ایران ،فشا‌رهای اقتصادی، تحریم‌ها و بلوکه کردن دارایی‌های ایران بخشی از رفتار توطئه آمیز امریکا علیه ایران بود.
کیانی گفت: تشدید تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه ایران و ایجاد موانع بر سر توسعه و رشد علمی و فناوری ایران به ویژه مساله هسته ای این دشمنی را تشدید کرد و سر انجام با توسعه سیاست صدور انقلاب ایران و شکل گیری جبهه مقاومت و شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی در جنگهای 33 روزه 22 روزه و در نهایت 2 روزه به عنوان شریک استراتژی امریکا در منطقه، موجب شد امریکا دست به توطئه‌های مهمتری برای مقابله با ایران و جبهه مقاومت بزند.
این مدرس حوزه بیان کرد: فشار و تحریم‌های فلج کننده اقتصادی از یک طرف و تشکیل جبهه تکفیری تروریستی با محوریت القاعده،داعش، النصره و... برای مقابله با ایران و جبهه مقاومت از طرف دیگر بخشی از نقشه شوم امریکا بود.
وی افزود: دفاع و مقاومت ملت عراق و سوریه در مقابل گرو‌های تروریستی با محوریت مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شکست جبهه کفر و الحاد به رهبری امریکا، رژیم صهیونیستی و نوکران و مزدورانشان در منطقه توسط جبهه مقاومت، ابهت و هیمنه امریکا ورژیم صهیونیستی وایادیشان را در خاورمیانه فروریخت.
کیانی ادامه داد: پس از این شکست مفتضحانه، توطئه‌های دیگر نظام سلطه به عنوان بخشی دیگر از پازل فشار بر ایران و جبهه مقاومت شکل گرفت که می‌توان به ایجاد رفراندم در کردستان عراق، استعفای سعد حریری رئیس دولت لبنان، حمله گسترده به یمن، ایجاد آشوب در ایران و حمایت از آشوبگران در دی ماه 96،خروج یک طرفه امریکا از برجام،تشدید تحریم‌های اقتصادی و نفتی ایران و در نهایت قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه گروه‌های تروریستی اشاره کرد.
این فعال فرهنگی عنوان کرد: تروریستی خواندن نیروی نظامی رسمی یک کشور که برای اولین بار اتفاق افتاد، نشان از خباثت و زبونی امریکایی‌ها دارد که می‌خواهند به نوعی درمانی برای آلام شکست‌های مفتضحانه خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: تروریستی خواندن سپاه آنهم در شب میلاد با سعادت سرور و سالار آزادگان، بزرگ مبارزه با طاغوت و سطله و روز پاسدار بیانگر آن است که نظام سلطه تعریف وارونه‌ای از تروریسم داشته و حامیان ملت‌های مظلوم را تروریسم خوانده و کسانی که زنان و کودکان بی پناه را با سلاح‌های آنها به طور فیج قتل عام می‌کنند آزادیخواه و نماد دموکراسی می‌دانند و از طریق غول‌های رسانه‌ای می‌خواهند افکار عمومی ملت‌ها را طور دیگر رقم بزنند و معنی جعلی تروریسم را برای آنها ترسیم نمایند تا سلطه خود را بر ملت‌های مظلوم جهان استمرار بخشند..
کیانی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای تداوم سلطه خود بر خاورمیانه، از خونخوارترین و مرتجع ترین کشورهای منطقه همچون رژیم صهیونیستی و برخی کشور های عرب منطقه و گرو‌های تروریستی استفاده، پشتیبانی و حمایت می‌کند.

سپاه یک سپر بزرگ در مقابل جبهه کفر و استکبار است
این فعال فرهنگی افزود: تنها نیروی مقابل آنها سپاه پاسداران و جبهه مقاومت است که در یک دهه گذشته نقش کلیدی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی ایفا کرده است و دولت خود خوانده داعش و جبهه تکفیر را مفتضحانه نابود نموده و از گسترش درگیری‌های مرگبار در منطقه جلو گیری نمود.
وی ابراز کرد: در واقع سپاه یک سپر بزرگ در مقابل جبهه کفر و استکبار است که قدرت دفاع از ایران و کشور‌های مظلوم منطقه را دارد، به همین جهت آمریکا برخی گروه‌ها و نیروهای جبهه مقاومت از قبیل حزب الله لبنان، سپاه قدس،حشد الشعبی، حماس و ... را از قبل جز لیست گروه‌های تروریست لحاظ نموده و الان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.
وی گفت: زاویه دیگر این اقدام امریکا را، باید در بحث انتخابات نخست وزیری رژیم نا مشروع صهیونیستی بررسی کرد، شکست‌های مفتضحانه رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر به ویژه با شکل گیری جبهه مقاومت و نا کامی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مقابل سلاح‌های ابتدایی جبهه مقاومت و کاهش مقاومت آن رژیم منحوس به دو روز در مقابل انتفاضه فلسطینی‌ها و اثابت چندین موشک جبهه مقاومت به مراکز حساس رژیم صهیونیستی، پایگاه اجتماعی نتانیاهو را متزلزل ساخته و مقدمات شکست انتخاباتی وی را فراهم آورده است.
کیانی عنوان کرد: لذا ترامپ برای جلو گیری از این شکست دست به اقدامات نابخردانه ایی از قبیل مالکیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان و تروریستی خواندن سپاه زده که این توطئه نیز به حول قوه الهی شکست خواهد خورد.
وی افزود: زاویه دیگر آمریکا با این اقدام، هدف قرار دادن جبهه مقاومت که بزرگترین تهدید در خاورمیانه برای منافعش و رژیم صهیونیستی است که می‌خواهد با تروریستی خواندن سپاه، اعتماد به نفس جبهه مقاومت را تضعیف نموده و سلطه خود را بر منطقه خاورمیانه را تداوم بخشد.
این فعال فرهنگی ابراز کرد: زاویه دیگر تضعیف سپاه به عنوان یک نیروی دفاعی و حافظ دستاورد‌های انقلاب است که در مقابل تمام توطئه های خارجی و داخلی در صف اول ایستاده است و یکی از اهداف آنها جلو گیری از رشد فناوری وعلمی آن در حوزه‌های دفاعی و عمرانی به عنوان بازویی قوی برای سیاست‌های دفاعی و اقتصادی کشور است.

کیانی گفت: امریکایی‌ها به خوبی می‌دانند هشت سال دفاع مقدس از نیروهای نظامی ایران به ویژه سپاه یک نیروی توانمند ساخت و می‌دانند سپاه پاسداران نقشه‌های دشمن را بخوبی رصد کرده و برای مقابله با آنها به موقع توطئه و نقشه آنها را افشاء می‌کند و در تقویت سیستم دفاعی کشور به صورت جهادی اقدامات ویژه ای انجام داده است که می‌توان به صنعت موشکی،صنایع هوا فضا و صنایع پیشرو در حوزه علمی، دفاعی و اقتصادی اشاره کرد.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: به همین جهت دشمن این نهاد انقلابی را هدف قرار داده تا مانع رشد و توسعه کشور و تبدیل شدن آن به یک قدرت بزرگ در دنیا شود، البته از نقشه ایجاد شکاف در درون حاکمیت هم غافل نیستند.
وی ابراز کرد: اما آنچه مهم است این است اقدام آمریکا یک جنگ روانی است و الا چندین سال است که سپاه جز لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته و در این مدت روز به روز بر قدرت فنی و نظامی‌سپاه افزوده شده است، مهمترین تاثیر این خطای استراتژی امریکا به خطر انداختن منافع و نظامیان امریکا در منطقه خاورمیانه است
کیانی عنوان کرد: انتظار می‌رود همچنانکه دولت و مجلس هم صدا با ملت در مقابل این نقشه شوم ایستادند، مجلس به عنوان قدم اول اقدام به وضع قوانینی در خصوص تروریستی خواندن پنتاگون،سازمان سیا و ارتش امریکا نموده و آنان را همردیف داعش و القاعده اعلام نمایند و مجمع تشخیص مصلحت نظام با رای قاطع عدم تصویب قرارداد‌های ننگینfatf –cft و پالرمو را اعلام نمایند.
انتهای پیام

نظر شما