شناسهٔ خبر: 32192020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایتی از سخاوتمندی

49 اهداکننده عضو در سال 97 زندگی دوباره را هدیه دادند

مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) گفت: در سال گذشته اعضا 49 مورد مرگ مغزی در استان اصفهان اهدا و از این تعداد اهداکننده، 115 عضو به بیماران نیازمند، پیوند شد.

صاحب‌خبر -

مریم خلیفه‌سلطان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته اعضا 49 مورد مرگ مغزی در استان اصفهان اهدا شد، اظهار کرد: از این تعداد اهداکننده، 115 عضو به بیماران نیازمند، پیوند شد.

مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) در ادامه افزود: از این تعداد عضو اهدایی، 68 کلیه، 16 کبد و یک قلب در شهر اصفهان پیوند و بقیه اعضا برای پیوند به شیراز ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان از ابتدای سال 98 تاکنون، اعضا 2 فرشته زمینی اهدا شده است، تصریح کرد: یکی از این موارد، نگار حسن‌زاده 13 ساله، ساکن شهر اصفهان بوده است که در اثر حادثه ترافیکی دچار مرگ‌مغزی شده بود، وی که ابتدا در بیمارستان امین اصفهان بستری بود پس از اعلام رضایت خانواده، جهت تأیید و بررسی به مرکز پزشکی الزهرا منتقل و روز گذشته تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت که کلیه‌ها و کبد وی در همین مرکز پیوند شد.

خلیفه‌سلطان همچنین از حسن محمدی 17 ساله که در اثر تصادف دچار مرگ‌مغزی شده بود، به عنوان دومین اهداکننده عضو در سال 98، نام برد و اعلام کرد: وی ابتدا در بیمارستان شریعتی اصفهان بستری بود و با رضایت خانواده برای تأیید و بررسی به مرکز پزشکی الزهرا منتقل و امروز کلیه‌های ایشان به بیماران لیست انتظار در همین مرکز پیوند و کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

انتهای پیام/63088/ج20/

نظر شما