شناسهٔ خبر: 32135150 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گمرک اعلام کرد

ترخیص ۲۶۳ قلم کالا منوط به ارائه گواهی بانکی شد

سرپرست مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک لزوم ارائه گواهی معتبر از بانک‌های عامل برای ترخیص ۲۶۳ قلم کالا به گمرکات اجرایی را ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سرپرست مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک لزوم ارائه گواهی معتبر از بانک‌های عامل مبنی بر پرداخت تفاوت نرخ ارز برای ترخیص کالای ثبت سفارش ۲۶۳ فقره ثبت سفارش کالا‌هایی را که مشمول تخصیص ارز با نرخ دولتی نیست، ابلاغ کرد.

در این نامه توسط علی وکیلی آمده است:‌ عطف به نامه شماره ۶۰٫۳۱۱۷۶۶ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ مدیر کل محترم دفتر صنایع معدنی وزارت متبوع و پیرو نامه شماره ۳۱۴۲۶۸ مورخ ۹۷/۱۲/۷ به پیوست فهرست فایل حاوی فهرست ۲۶۳ پرونده ثبت سفارش شده ارسال می‌شود با توجه به اینکه بر اساس تشحیص مدیر کل محترم دفتر صنایع معدنی، هیچ یک از این پرونده‌ها نمی‌بایست مشمول دریافت ارز با نرخ دولتی شود، مقتضی است دستور فرمایید نسبت به دریافت مابه التفاوت نرخ ارز برای این پرونده‌ها دستور اقدام لازم صادر شده و نتیجه به این دفتر منعکس شود.

لازم به ذکر است ترخیص و رفع تعهد ارزی این پرونده‌ها منوط به پرداخت مابه التفاوت ارزی خواهد بود همچنین خواهشمند است دستور فرمایید از تامین ارز ثبت سفارش‌های پیوست شده با نرخ دولتی (ارز یارانه ای) جلوگیری به عمل آید. لازم است برای تخصیص و تامین ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها، اولویت کالایی ثبت سفارش مجدد از سامانه ثبتارش دریافت شده و مبنای عمل قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما