شناسهٔ خبر: 32118797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تغییر مجدد در کابینه ترامپ؛

وزیر امنیت ملی آمریکا از مقام خود کناره‌گیری کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید کریستین نیلسن، وزیر امنیت ملی آمریکا، پست خود را ترک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه، کرستین نیلسن، وزیر امنیت ملی آمریکا، که مسئول اجرای بعضی از سیاست‌های جنجالی آمریکا در امور مرزی بود از مقام خود استعفا کرده است. نیلسن در استعفانامه اش خدمت در این پست را "بزرگترین افتخار زندگی اش" توصیف کرد، اما دلیلی برای رفتن ارائه نکرد. او فقط نوشت که اکنون وقت مناسبی برای ترک این پست است.

دونالد ترامپ در توئیتی از خدمات نیلسن تشکر کرد و گفت: کوین مک الینان، کمیسر امور حفاظت مرزی و گمرکی، موقتا جای او را خواهد گرفت.نیلسن از دسامبر سال ۲۰۱۷ وزیر امنیت ملی بود، اما به دلیل دفاع جانانه از بعضی از سیاست‌های مرزی آقای ترامپ با انتقاد‌های شدیدی مواجه شده بود.وزارتخانه تحت نظر او مسئول اجرای پیشنهاد ساخت دیوار در مرز مکزیک و جدایی خانواده‌های مهاجران در مرز بود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از دو منبع خبری گزارش داده‌است که نیلسن روز ۱۸ فروردین ماه، در پی سفر اخیر همراه رئیس‌جمهوری به مرز آمریکا و مکزیک، برای گفتگو با ترامپ به کاخ سفید رفته بود.ترامپ طی روز‌های گذشته بار دیگر بر شدت انتقاد‌ها از وضعیت در مرز‌های جنوبی ایالات متحده افزوده است. او ۱۶ فروردین ماه در سفری به مرز جنوبی، به مهاجران غیرقانونی هشدار داد که ایالات متحده دیگر نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد و ظرفیت نظام مهاجرتی آن پر شده است.

منابع خبری طرف گفتگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته‌اند مشکلات ناشی از دریافت کمک از نهاد‌های دیگر برای مواجهه با شمار رو به افزایش خانواده‌های آمریکای لاتین که از مرز گذشته و وارد آمریکا می‌شوند، کریستین نیلسن را ناامید کرده‌است.در نامه کناره‌گیری خانم نیلسن که وب‌سایت خبری «اکسیوس» آن را منتشر کرده، آمده است «با وجود پیشرفت‌ها در اصلاحات مربوط به امنیت داخلی کشورمان در عصری نو، تصمیم گرفتم که زمان آن فرا رسیده تا از مقام خود کناره‌گیری کنم».

نظر شما