شناسهٔ خبر: 32075222 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عامل آتش زدن مجسمه طاووس دروازه قرآن شیراز دستگیر شد

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد: فردی که اقدام به آتش زدن مجسمه طاووس در دروازه قرآن شیراز کرده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

سردارسرتیپ دوم احمد علی گودرزی گفت:در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر آتش سوزی در دروازه قرآن شیراز، بلافاصله مأموران گشت کلانتری جام جم در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند که مجسمه بزرگ طاووس که دارای اسکلت فلزی و پوشش چمن مصنوعی بوده، به دلایلی نامعلوم دچار آتش سوزی شده است که با هماهنگی های لازم حریق توسط عوامل آتش نشانی اطفا شد.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فردی که اقدام به آتش زدن مجسمه بزرگ طاووس در دروازه قرآن شیراز کرده بود، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در اطراف پارک کوهپایه (نزدیک دروازه قرآن)دستگیر شد.
گودرزی با بیان اینکه متهم همزمان با آتش زدن مجسمه طاووس اقدام به فیلمبرداری و انتشار آن در فضای مجازی کرده بود، گفت: پرونده مقدماتی تشکیل شده و تحقیقات تکمیلی پلیس در این زمینه ادامه دارد.

اندکی از نیمه شب که فردایش جمعه شانزدهم فروردین 98 می شد، تندیس طاووس رو به روی دروازه قرآن شیراز که اسفند 97 به جای طاووس قدیمی نصب شده بود، آتش گرفت.
لحظاتی پس از آتش گرفتن این طاووس، ماموران آتش نشانی در محل حاضر شدند و آتش را خاموش کردند.
طاووس قدیمی بیش از 30 سال در میدان مقابل دروازه قرآن شیراز نشسته بود که شنبه 11 اسفند 97 از جا کنده و بار کامیون شد و روز بعد طاووس ایستاده (طاووس سوخته کنونی)به جای آن گذاشته شد و به تدریج تا 20 اسفند 97 به طور کامل نصب شد.
محمدرضا محمدحسن‌ پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز 12 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ابعاد طاووس قبلی که در میدان دروازه قرآن قرار داشت سه و نیم متر طول در چهار متر ارتفاع بود و طاووس جدید 8 متر طول در 5 و نیم مترارتفاع و دو نیم متر عرض ساخته شده و گلکاری دم طاووس جدید نیز 50 متر در 30 متر طراحی شده است.
وی عنوان کرد: ساخت طاووس جدید در میدان دروازه قرآن حدود 80 میلیون تومان هزینه داشته است.
دروازه قرآن شیراز نامش با سیل ویرانگر پنجم فروردین 98 پیوند خورده است.
سیل یاد شده 21 نفر را به کام مرگ کشاند و به صدها اتومبیل زیان رساند.


۴۲۲۳۸

برچسب‌ها:

نظر شما