شناسهٔ خبر: 32074638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مایک پمپئو؛

نشست سوم ترامپ و اون برگزار می شود

وزیر خارجه آمریکا از اطمینان خاطر خود نسبت به برگزاری نشست سوم بین «دونالد ترامپ» و رهبر کره شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» ابراز امیدواری کرد که نشست سوم رهبران آمریکا و کره شمالی «به زودی» برگزار شود.

وی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد و گفت: هرچند ما به آنچه که جهان خواستار آن است دست نیافته‌ایم، اما دو رهبر اکنون درک بهتری از یکدیگر دارند.

مایک پمپئو تصریح کرد: رهبران دو کشور نسبت به مواضعی که دو طرف قبلاً داشتند، پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

اجلاس دوم رهبران کره شمالی و آمریکا نهم اسفند سال گذشته در هانوی پایتخت ویتنام، به خاطر اختلاف نظر دو طرف در مورد خلع سلاح هسته‌ای آن کشور در قبال لغو تحریم‌های بین‌المللی بدون دستیابی به توافقی مستند به پایان رسید.

دونالد ترامپ در خصوص توقف این مذاکرات گفته بود که بعضی وقت‌ها بهتر است که مذاکرات را ترک کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری پس از دیدار با کیم جونگ اون در خصوص دلایل عدم دستیابی به توافقی در نشست هانوی گفته بود که آنها در ازای از بین بردن تأسیسات مورد نظر ما، خواستار لغو همه تحریم‌ها بودند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرده بود: رهبر کره شمالی می‌گفت در ازای لغو تحریم‌ها تأسیسات هسته‌ای «یانگ بیون» را از بین خواهد برد.

این در حالی است که یک مقام کره شمالی گفته بود که پیونگ یانگ تنها خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی شده و این پیشنهادی واقع‌بینانه برای آغاز فرایند خلع سلاح هسته‌ای بود.

نشست اول رهبران آمریکا و کره شمالی سال ۲۰۱۷ در سنگاپور برگزار شد.

گفته می‌شود کیم جونگ اون در این اجلاس با اقدام در راستای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره موافقت کرد که این امر می‌تواند به عنوان خروج نیروهای آمریکایی مجهز به تسلیحات هسته‌ای از منطقه و برچیدن چتر حفاظتی در برابر سلاح‌های هسته‌ای در کره جنوبی تلقی شود. در مقابل خواست دولت آمریکا توقف تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشکی کره شمالی است.

نظر شما