شناسهٔ خبر: 32062208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرعامل سد دز خبر داد

کاهش خروجی سد دز به ۲۲۰۰ مترمکعب/ اوضاع تحت کنترل است

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سد دز با بیان اینکه طی سه روز گذشته توانستیم ۲۰۰ میلیون مترمکعب حجم سد دز را برای سیلاب‌های بعدی کاهش دهیم، گفت: خروجی سد دز به ۲۲۰۰ مترمکعب کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رئوفی نسب مدیرعامل سد دز اظهار کرد: آرامش در حال برگشت به رودخانه و سد دز است و ورودی، خروجی و ارتفاع آب رو به کاهش است.

وی افزود: طی سه روز گذشته توانستیم ۲۰۰ میلیون مترمکعب حجم سد دز را برای سیلاب‌های بعدی کاهش دهیم.

رئوفی نسب گفت: آورد سد همچنان بر روی ۱۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه است و رو به کاهش است و متناسب با آن خروجی را نیز از ۲۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه به ۲۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش دادیم.

مدیرعامل سد دز تاکید کرد: اوضاع تحت کنترل است و همچنان برای مقابله با سیلاب و بارش‌های آینده در حال کاهش ارتفاع دریاچه سد دز هستیم.

همچنین یزدانی مدیرعامل سد کرخه نیز اظهار کرد: سیلابی که در تاریخ سد کرخه بی نظیر بوده با پیک ساعت ۸۴۰۰ و آورد بیش از یک میلیارد مکعب که همچنان نیز ادامه دارد در پشت سد کرخه مهار شده است.

وی افزود: امیدواریم وضعیت را پایدار نگه داریم همچنین به دلیل اینکه وضعیت در پایین دست به دلیل خروجی سد کرخه کمی بهم ریخته شده و هموطنان هشدار سیل را جدی بگیرند تا خسارت به حداقل برسد.

یزدانی گفت: موضوع خروجی سد کرخه به دلیل این است که شرایط به گونه‌ای است که ناچاریم مخزن را تخلیه کنیم تا بتوانیم سیلاب‌های اواخر فروردین ماه و اردیبهشت ماه را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما