شناسهٔ خبر: 32062008 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قهرمان پیشین کشتی جهان از کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده گلستان می‌گوید

دارنده مدال نقره کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۰۶ گفت: زمانی که ما برای کمک به مردم به گلستان رسیدیم مردم هاج و واج از بین رفتن روستا و زندگی‌شان را تماشا می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر بذری دارنده مدال نقره کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۰۶ ، که از روز ابتدایی وقوع سیل در کشور، مشغول به کمک رسانی بود، در این باره  گفت: در روز اول فروردین بخشی از یکی از ییلاق‌های نکاء و بهشهر درگیر سیل شده بود و آنجا حضور داشتیم. آقا رسول (خادم) هم یک نفر را برای بررسی شرایط فرستاده و از روز دوم فروردین راهی آق قلا شدیم. اوضاع آنقدر خراب بود که تا یک محدوده بیشتر نتوانستیم با ماشین حرکت کنیم. سقریلقی شدیدا درگیر سیل و خرابی بود و تردد با تراکتور و قایق انجام می‌شد. همان جا در ظهر روز دوم فروردین پایگاه اول را دایر کردیم.

وی ادامه داد: رودخانه‌ای که کنار گرگان‌رود قرار داشت به شدت در آستانه تخریب بود. آب وارد روستا شده بود و زمانی که ما رسیدیم ٣،٤ خانه‌ای که نزدیک رودخانه بودند تخریب شده و ارتفاع آب رودخانه به ۵ متر رسیده بود. از همان جا کارمان را شروع کردیم و در عین حال که تلاش می‌کردیم از ورود آب به سایر نقاط روستا جلوگیری کنیم، به مردم کمک‌رسانی هم می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: روایت لحظه وقوع سیل در شیراز از زبان سانحه دیدگان

مربی تیم کشتی آزاد جوانان تصریح کرد: زمانی که ما رسیدیم مردم هاج و واج از بین رفتن روستا و زندگی‌شان را تماشا می‌کردند. باورشان نمی‌شد رودخانه این وضعیت را پیدا کرده و آب دارد زندگی‌شان را می‌برد. در مناطق دیگری هم چند پایگاه زدیم، ما سه پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در این منطقه داشتیم و علاوه بر اینکه رسول خادم دو مرتبه راهی این مناطق شد و هر بار هم یکی دو روز ماند و خودش همراه با همه کمک کرد، عزت الله اکبری، عباس طحان، سعید ریاحی از قهرمانان کشتی ایران هم به ما ملحق شدند و از همان روز اول عظیم منوچهری از کشتی گیران بهشهری شبانه روز زحمت کشیدند. وقتی گروه ما کار را شروع کردند کم کم مردم هم متوجه شدند باید چه کار‌هایی انجام دهند و همه در کنار هم در حالی که فضایی خیلی صمیمی بین ما ایجاد شده بود کار می‌کردیم.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی افزود: باید از علیرضا حیدری هم تشکر کنم که سهم بسزایی در کمک‌ها داشت. خیلی از عزیزان هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشتند و ما هم توانستیم در شرایطی مناسب آن را در اختیار مردم سیل زده قرار دهیم. ما در حد توان‌مان تلاش کردیم در این مدت در کنار مردم باشیم.

بذری در مورد اینکه با چه انگیزه‌ای تمام مدت تعطیلات نوروزی‌اش را در مناطق سیل‌زده سپری کرده خاطرنشان کرد: هر کسی از چیزی در زندگی‌اش لذت می‌برد. شاید بهترین لحظه‌های زندگی من در کشتی و روزی که مدال جهانی و آسیایی گرفتم، گذشت. هیچ جا دوباره چنین احساسی را تجربه نکردم جز این روز‌ها که کمک به مردم واقعا لذت‌بخش بود. مردم از استرس خیلی نمی‌توانستند کاری انجام دهند، اما ما که آمدیم در کنار مردم تلاش کردیم اوضاع را سروسامان دهیم و همه با هم درگیر کار شدیم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در مورد اینکه عده‌ای می‌گویند حضور جامعه کشتی در مناطق سیل‌زده برای نمایش و خودنمایی بوده، گفت: هرکسی توانست ١٣ روز با حضور در چنین وضعیتی خودنمایی کند، وسط گود بیاید. خودنمایی در آمدن و رفتن و عکس گرفتن و اطلاع رسانی است. هزاران نفر آمدند و رفتند و عکس و فیلم‌شان را گرفتند، این وسط شاید کمکی هم کردند، اما جامعه کشتی از ابتدا پای کار بود. جدا از ارگان‌های مختلف و مسئول که از روز اول در منطقه حضور داشتند هیچ گروهی که شخصی می‌خواست کمک کند، خیلی اینجا نماند، اما ما همچنان در کنار مردم هستیم و از این بابت خوشحالیم که مردم از ما راضی هستند و ما هم در حد توان‌مان کار کردیم. از همه کسانی که پشت ما بودند و حمایت‌مان کردند هم تشکر می‌کنم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

روایت قهرمان پیشین کشتی جهان از کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده گلستان

برچسب‌ها:

نظر شما