شناسهٔ خبر: 32061443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ونزوئلا: از راهبردهای سوریه برای مقاومت برابر توطئه امپریالیسم استفاده می‌کنیم

وزیر خارجه ونزوئلا با بیان اینکه کشورش در معرض توطئه‌ای مشابه سناریوی هشت سال اخیر در سوریه قرارگرفته است، گفت که ونزوئلا از راهبردهای سوریه در مقاومت برابر امپریالیسم استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «خورخه آریزا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا طی نطقی در دانشگاه دمشق با بیان اینکه در سفر به سوریه مورد محبت سرشار و حس هم دردی عمیق سوری‌ها  قرار گرفته است، گفت: ونزوئلا از راهبردهای سوریه در دفاع و مقاومت برابر توطئه‌هایی که همه ملت‌های ضد امپریالیسم در دنیا با آن روبرو هستند، استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، وزیر ونزوئلا به اشتراک مردم این دو کشور در بسیاری از ارزش‌ها و اصول اشاره کرد و استقامت مردم سوریه و آمادگی آن برای ارائه همه آنچه که در جهت حفاظت از حاکمیت، استقلال و تصمیم خود در اختیار دارد ستود.

آریزا بر تمایل کشورش برای جلوگیری از جنگ و دخالت نظامی در امور داخلی خود تاکید کرد و با اشاره به دعوت مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از مخالفان این کشور و ایالات متحده برای گفت‌وگو و باز کردن کانال‌های ارتباطی، گفت: اما اپوزیسیون به دنبال وقت کشی است و شاید به دلیل این است که از اربابانشان برای نشستن پای میز مذاکره اجازه نگرفتند.

آریزا دولت‌های آمریکایی را وحشی توصیف کرد و گفت: اما دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وحشی‌تر از بقیه است و  ایالات متحده در مراحل مختلف تاریخ به دنبال تحمیل هژمونی خود  بر آمریکای لاتین، به ویژه ونزوئلا بوده است.

او با اشاره به خشم آمریکا از شکست تلاش ‌ها برای غلبه بر ونزوئلا گفت: آمریکا شروع به اعمال تحریم‌ها و اقدامات یک جانبه در جهت محاصره مردم ونزوئلا و خنثی کردن  مقاومت آنها کرده است که نشان می‌دهد که موضع دوستان ونزوئلا اعم از مردم و دولت‌هایی مانند روسیه، چین، ایران، سوریه، صربستان و بلاروس پایه‌های استقامت ونزوئلا را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/م

نظر شما