شناسهٔ خبر: 32059013 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اينترنت پلدختر برقرار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در توئيتي برقراري اينترنت پلدختر را خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمد جواد آذري جهرمي در اين توئيت نوشت: اولين سايت نسل چهارم تلفن همراه روشن شد.
بر اثر سيل روز دوشنبه 12 فروردين در لرستان رودخانه هاي اين استان در شهرستان هاي مختلف طغيان و سد مروک درود نيز سرريز کرد ستاد مديريت بحران استان قبل از وقوع سيل اطلاع رساني وسيعي را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شده، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، اليگودرز و دوره چکني راه دسترسي ندارند.
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه کشکان از 12 فروردين 24 ساعت و به مدت يک شبانه روز را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امکاناتي در پشت بام منازل يا کوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، اما از نخستين ساعات 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يک راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرساني به مردم آغاز شده است.
برآورد اوليه از خسارت سيل اخير در لرستان 15 هزار ميليارد ريال است و بر اساس اعلام پزشکي قانوني تا کنون 14 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند ولي هنوز گزارش رسمي مبني بر تلفات جاني در پلدختر اعلام نشده است که همين مي تواند ناشي از اطلاع رساني خوبي باشد که قبل از سيل در اين منطقه صورت گرفته است.
7274/7273
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما