شناسهٔ خبر: 32042530 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جرمي کوربين سیبل تمرین تیراندازی نظاميان انگليسي

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما انتشار ویدئوی تیراندازی به تصویر رهبر حزب کارگر انگلیس به عنوان سیبل تمرینی شماری از نیروهای ارتش جنجال آفرید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن ، جرمی کوربین که به چهره ضد جنگ و حامی مردم فلسطین در انگلیس شهره شده سالهاست در محافل سیاسی و رسانه ای هدف تهاجم مخالفانش و صهیونیست ها قرار دارد.
ویدئو جنجالی منتشر شده که زمان تصویر برداری آن هنوز اعلام نشده است گروهی از نیروهای ارتش را نشان می دهد که در تمرین تیراندازی تصویر جرمی کوربین رهبر حزب کارگر را نشانه می گیرند.
اعلام شد این تصاویر جنجالی مربوط به تمرین نیروهای ویژه ارتش انگلیس در یک پایگاه نظامی در شهر کابل پایتخت افغانستان است و ابتدا در اسنپ چت و سپس در توئیتر منتشر و فراگیر شد.
ساعتی پیش در پارلمان، این اقدام محکوم و از وزارت دفاع خواسته شده است، این موضوع را پیگیری کند.
انتشار این تصاویر همزمان با درخواست کمک ترزا می از جرمی کوربین رهبر حزب کارگر برای خارج کردن انگلیس از بن بست برگزیت اقدامی تامل بر انگیز است.
درخواست کمک خانم می از جرمی کوربین از جانب جناح تندرو حزب حاکم محافظه کار تقبیح شده است و ایان دانکن اسمیت از چهره های مشهور این حزب از این اقدام نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار به شدت انتقاد کرده و افزوده است: شماری از اعضای کابینه نیز با این اقدام مخالفند.
بوریس جانسون مخالف سر سخت اتحادیه اروپا و هوادار جدایی انگلیس از این اتحادیه نیز که در اعتراض به رویکردهای نخست وزیر از سمت وزارت امور خارجه کناره گیری کرده بود، با انتقاد از رویکرد ترزا می رهبر حزبش گفت: واقعا از این اقدام ناراحتم که تصمیم گرفته شد تصمیم نهایی به حزب رقیب واگذار شود .
دیروز نخست وزیر انگلیس پس از نشست حدود هفت ساعته با اعضای کابینه اعلام کرد برای برون رفت از بن بست برگزیت قصد دارد با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر به گفتگو بنشیند تا در وقت باقی مانده امکان خروج انگلیس از بن بست برگزیت فراهم شود.
نخست وزیر انگلیس بارها جرمی کوربین را هدف تهاجم خود قرار داده بود و در مقابل جرمی کوربین او را به بی تدبیری در مدیریت برگزیت و خروج این کشور از بحران ناشی از ان متهم کرده و استعفای او را خواستار شده بود.
ناظران با اشاره به تخاصم دو طرف نسبت به یکدیگر می گویند درماندگی نخست وزیر در حل بحران برگزیت او را وا داشته در روزهای پایانی وقت اضافه اتحادیه اروپا به انگلیس برای ارائه راه خروج، این گونه اقدام کند.
توافق دولت با اتحادیه اروپا سه بار در مجلس طرح و هر سه بار رد شد

نظر شما