شناسهٔ خبر: 31964134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسجد ۲ میلیون دلاری در هامیلتون به یکی از بناهای دیدنی تبدیل خواهد شد

حوزه/ مدیر مسجد ۲ طبقه هامیلتون نیوزلند که با هزینه ای تقریبا ۲ میلیون دلار در حال ساخت قرار دارد و ظرفیت ۵۰۰ نمازگزار را دارد اعلام کرد که این مسجد به یک لندمارک و بنای دیدنی مهم در این شهر تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، مسجد شهر هامیلتون مرکز استان وایکاتو در نیوزیلند، که ساخت و ساز آن همچنان ادامه داد، ممکن است به یک لندمارک (بنای دیدی مهم و گردشگری) تبدیل شود. این مسجد با هزینه 1 میلیون دلار دو طبقه بوده، 4 مناره دارد و ظرفیت تقریبا 500 نمازگزار را خواهد داشت.

مسلمانان در غرب شهر همیلتون، یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای غیرساحلی نیوزیلند هم اکنون در ساختمان های کوچک و قدیمی نماز اقامه می کنند.

محمد حسن یکی از ساکنین مسلمان می گوید: مثل این است که رویای من به حقیقت تبدیل شده باشد. بعد از این من کامل می شوم. هر اتفاقی هم که بیام بیافتد نگران نیستم.

حسن که رئیس مسجد بوده و زیر سایه لیگ مسلمانان نیوزیلند فعالیت دارد می گوید: ابتدا جامعه اسلامی می گفتند که این پروژه بسیار بزرگ است اما من گفتم که اگر 5 سال نیز به طول انجامد باید درست انجامش دهیم. این رویای بزرگ و پرهزینه ای است و ما با کمک های اهدایی از سوی مردم این کار را آغاز کردیم.

به گفته او هیچ کمک مالی بزرگی از سوی هیچ سازمانی داده نشده و مردم به تدریج بودجه ساخت مسجد را جمع آوری کرده اند. درحالی که 1.5 میلیون بودجه ساخت مسجد جمع آوری شده، حسن می گوید که 600 هزار دلار دیگر برای پایان کار لازم است.

حسن افزود که مسلمانان این شهر هم اکنون با کمبود فضا برای اقامه نماز روبرو هستند و یک مسجد بزرگ به شدت مورد نیاز است.

گفته می شود ساخت این مسجد در سال 2015 آغاز شد و با تاخیرهایی روبرو بود. طبقه بالای مسجد سالن نماز بوده و طبقه پایین شامل پایین سالن اجتماعات، کلاس های درس عربی برای کودکان، آشپزخانه، دفاتر، سرویس بهداشتی، وضوخانه و سردخانه خواهد بود.

نظر شما