شناسهٔ خبر: 31941096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملکرد استقلال خوزستان در سال ۱۳۹۷

سال ۱۳۹۷ که برای استقلال خوزستان پر تلاطم بود و با شکست مقابل ذوب آهن اصفهان به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۱۳۹۷ که برای استقلال خوزستان پر تلاطم بود با شکست مقابل ذوب آهن اصفهان به پایان رسید. استقلالی‌ها در لیگ هفدهم با کسب ۳۱ امتیاز از ۳۰ بازی در رده دوازدهم جدول قرار گرفتند، آن ها در صدد بودند تا با داریوش یزدی در لیگ هجدهم نتایج خوبی بگیرند و مانند لیگ پانزدهم افتخار آفرینی کنند.

آبی‌ها پیش از شروع فصل جدید لیگ با یزدی قرارداد بستند تا شروع خوبی داشته باشند و این اتفاق در هفته‌های ابتدایی رخ داد، اما آماده نبودن بازیکنان و برخی مشکلات سبب شد تا آبی‌ها به رده‌های پایینی جدول سقوط کنند. البته کسر ۶ امتیاز از سوی فیفا به دلیل شکایت دیوید ساکونی، آب سردی بر پیکره استقلال خوزستان بود تا این تیم با کسر ۶ امتیاز در جدول رده بندی لیگ قعرنشین شود.

پس از قطع همکاری یزدی با استقلالی ها، قرار بود سید اکبر پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان شود، اما در شب پیش از مسابقه با استقلال تهران، در محل اسکان تیم اتفاقاتی رخ داد که پورموسوی از قبول سرمربیگری استعفا داد تا کریم بوستانی هدایت آبی‌ها را برعهده بگیرد. پورموسوی پس از نرفتن به استقلال، چندی بعد سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران شد.

با حضور بوستانی در این تیم، آبی‌ها همچنان نتایج سینوسی می‌گرفتند و در قعرجدول قرار داشتند، اما امید به بازگشتن ۶ امتیاز سبب شده بود تا بازیکنان این تیم با قدرت کار کنند، اما بوستانی هم نتوانست کاری از پیش ببرد و استعفا کرد. البته در این بین یونس دلفی، ستاره جوان استقلال خوزستان هم راهی شارلوای بلژیک شد تا مشکلات آبی‌ها بیشتر از قبل شود.

همچنین محمد رحیمی که چندی پیش به عنوان مدیرعامل استقلال خوزستان انتخاب شد، کریم قنبری، دستیار بوستانی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا لیگ را با این مربی به پایان برسانند و سپس برای فصل آینده برنامه ریزی کنند. استقلال خوزستان با قنبری به یک پیروزی ۲ بر یک برابر سپیدرود رشت رسید مقابل پیکان یک بر صفر شکست خورد تا همچنان قعرنشین جدول لیگ باشد.

استقلالی‌ها در این فصل بازیکنان جوان و خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده اند و باید دید در آینده کدام یک فوتبالیست‌های بزرگی خواهند شد. مانند سعید زارع، رامین داوودی، امیرحسین باقرپور، ساسان شیرمردی، مصطفی کیانی، وحید خشتان و ...
در کادرفنی کنونی استقلال خوزستان مربیان با تجربه‌ای حضور دارند و باید دید آیا این تیم از خط سقوط به لیگ دسته اول نجات می‌یابد یا خیر؟

آبی‌ها در دیگر دیدار‌های لیگ هجدهم باید با تراکتورسازی تبریز، پارس جنوبی جم، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، نساجی مازندران، استقلال تهران، سایپا و سپاهان اصفهان دیدار کنند و شانس کمی برای بقا دارند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بحرانی فانوس به دستان برای تمدید مجوز بقا در لیگ برتر

خارجی‌های استقلال رفتنی شدند

ذوب آهن ۲ - استقلال خوزستان صفر/ لشگر منصوریان با ارسلان ۳ امتیاز گرفت

انتهای پیام/

سال ۹۷ برای استقلال خوزستان چه طور گذشت؟

برچسب‌ها:

نظر شما