شناسهٔ خبر: 31941019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به دنبال بارندگی و جاری‌شدن رودخانه‌های فصلی

حال خوب مسافران شهرضا از پیش‌کش سخاوتمندانه میزبان

بر اثر بارندگی‌های روز گذشته و تا به امروز در شهرستان شهرضا رودخانه‌های فصلی این شهرستان جاری شدند و شرایط نامساعدی برای مسافران این شهرستان رقم خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، بارندگی‌ که از ظهر روز دوشنبه 5 فروردین ماه در شهرضا آغاز شده و تا دیشب همچنان ادامه داشت، سبب جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی این شهرستان و روستاهای آن از جمله اسفرجان شده است.

رودخانه دامزاد و چشمه آب دروغ شهرضا از رودخانه‌های فصلی هستند که امسال با بارندگی شدید بار دیگر جریان پیدا کردند رودخانه اسفرجان نیز طغیان کرده است.

در اثر این بارش الهی، چشمه‌سارها فعال شد و سدها، بندهای خاکی روستاهای شهرضا در حال آبگیری است.

بارندگی در شهرستان شهرضا و روستاهای آن بعد از یک دهه خشکسالی علاوه بر اینکه خوشحالی و شادمانی مردم، کشاورزان و دامداران را به همراه داشت، سبب تلطیف هوا شد و طراوت خاصی به شهرستان شهرضا بخشیده است.

بارندگی سبب غافلگیری مردم، آبگرفتگی معابر، کاهش دما و اخلال موقت در رفت و آمد مردم در شهر شد.

در کنار تمام خدماتی که ادارات و ارگان‌های خدماتی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان شهرضا از کارگر ساده خدمات شهری شهرداری تا مسؤولان ادارات مختلف، از اولین ساعات بارندگی تا کنون برای رفع خطرات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی معابر متحمل شدند، حال زیبای مردم شهرضا را باید دید و آن را ستود.

مردم شهرستان شهرضا عاشقانه و انسان دوستانه چهاردیواری اختیاری خودشان را پیشکش مسافرانی می‌کردند که مضطرب و نگران دنبال اسکان بودند.

جوانان خوش غیرتی هم بودند که خانه‌شان را دربست با تمام وسایل در اختیار مسافران گذاشتند.

از شب گذشته برخی از مردم شهرستان شهرضا در کمال وقار و متانت و صد البته بی‌ریا برای همراهی با مسافرانی که به شهرضا پناه آورده بودند، خانه‌هایشان را در اختیار مسافران قرار می‌دادند.

 آن یکی دیگر خودش و زن و فرزندش را در کوچک‌ترین اتاق منزلش محدود کرده بود تا جا برای مسافری با زن و فرزندش باز شود.

دیگری می‌گفت همسرم تکلیفم کرده این وقت شب در باران شدید باید لیاقت پذیرایی از چند هموطن داشته باشیم.

خلاصه حال و هوای عجیب و دوست داشتنی ستاد رفاه مسافران نوروزی شهرضا مزین بود به بلندنظری شهروندانی که همیشه حال خوب‌شان حال‌مان را خوش می‌کند.

انتهای پیام/63101/ص30/

نظر شما