شناسهٔ خبر: 31940326 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

چرا هیچ نظارتی روی افزایش قیمت خوراک دام و طیور نیست

افزایش بی رویه خوراک دام و طیور

اقتصادی

بسیاری از وارد کننده های خوراک دام و طیور در سال قبل در انبارهای گمرک امیرآیاد ساری خوراک دام و طیور را احتکار کرده تا در سال جدید با قیمت گرانتر به..

صاحب‌خبر -

افزایش بی رویه خوراک دام و طیورگروه اقتصادی:سال گذشته بعد از افزایش قیمت دلار به یکباره قیمت انواع خوراک دام و طیور افزایش فوق العاده نزدیک به صددرصدی پیدا کرد وقتی دلار به 18 تومن رسید  قیمت خوراک دام و طیور هم سر به اسمان زد ولی وقتی قیمتهای دلار کاهش پیدا کرد دیگر خبری از کاهش قیمت دام و طیور نبود اتفاقا بر عکس هر ماه قیمتها اندک اندک افزایش پیدا می کرد
به گزارش بولتن نیوز، یکی از کاربران بولتن نیوز برایمان نوشته است برای خرید پلوت (نوعی خوراک پرنده ها برای رشد و ...)خوراک مرغ به خاطر گرانی آن در فروشگاههای روستایی و شهری ، در شهر بهنمیر در استان مازندران مجبور بودم برای خرید به فروشگاهی که در جاده بهنمیر به کوهی خیل می باشد مراجعه کنم زیرا درب کارخانه از طرف خود کارخانه فروشگاه زده بودند ،اوایل قیمتها با همه افزایش بازهم به نسبت قیمت فروشگاههای داخل شهر و روستا مناسب تر بود اما برایم عجیب بود هر 15 روز که برای خرید مراجعه می کردم قیمتها نسبت به دفعه قبل صد تومان در کیلو افزایش پیدا می کرد وقتی هم اعتراض می کردم می گفتند کارخانه قیمتها را افزایش داده است برای همین قبل از عید بجای یک گونی چهل کیلویی دو تا گونی برای یکماه خوراک برای پرنده هام خریداری کردم تا اینکه امروز یعنی ششم فروردین نودو هشت به فروشگاه درب کارخانه مراجعه کردم یک دفعه وقتی قیمت را شنیدم آه از نهادم بر آمد دقیقا چهارصد تومن افزایش قیمت !! یعنی کیلویی سه هزارو صد تومان ، اعتراض کردم اما بازهم همان پاسخ را از فروشنده شنیدم و دست از پا درازتر بدون اینکه خریدی کنم به خانه برگشتم و تصمیم گرفتم همه پرنده هایم را بفروشم .
لازم بذکر است این کاربر سایت ما یک تنها تعداد اندکی مرغ و خروس خانگی ظاهرا در منزل نگهداری می کند و حتما همه می دانند در استانهای شمالی در روستاها در اکثر منازل انواع پرنده ها را نگهداری می کنند و معمولا  برای غذای خود استفاده می کنند و تعدادی از آنها را هم می فروشند و طبق گزارشات ما بسیاری به خاطر همین گرانی خوراک پرنده ها و حتی دام مجبور شده اند که یا آنها را بفروشند و یا بکشند و استفاده کنند و همین مطلب باعث گرانی انواع پرنده ها شده است.

سیستم نظارتی کجاست؟

اما مطلب مهم عدم نظارت دستگاههای نظارتی در استان نسبت به افزایش بی رویه قیمت دام و طیور توسط کارخانه های تولیدی می باشد که لازم است دستگاهای نظارتی از جمله وزارت جهاد کشاورزی به مجموعه های زیر دستش در استانها و شهرهای مختلف  دستور دهد علت این افزایش هر ماهه خوراک دام و طیور را بررسی و با متخلفان برخورد کنند .

احتکار خوراک دام و طیور 
گزارش دیگری هم به سایت رسیده است که بسیاری از وارد کننده های خوراک دام و طیور در سال قبل در انبارهای منطقه ویژه اقتصادی گمرک امیرآیاد ساری خوراک دام و طیور را احتکار کرده تا در سال جدید با قیمت گرانتر به مردم بفروشند که ظاهرا این احتکار اثر خود را در سال جدید در همین افزایش قیمتها گذاشته است.
حالا شما حساب بفرمایید با این قیمتها ، قیمت  مرغ در مرغداریها مکانیزه  و یا مرغداریهای سنتی جقدر افزایش پیدا می کند و آیا مردم قدرت خرید و یا حتی نگهداری مرغ و خروس و یا دیگر پرنده ها از جمله اردک و غاز وم... را دارند؟ و آیا دیگر نگهداری انواع پرنده ها صرفه اقتصادی دارد؟

اقتصاد مقاومتی

لازم بذکر است در حالیکه در سیاستهای اقتصاد مقاومتی در روستاها نقش ویژه ای به نگهداری و پرورش پرندگان در روستاها داده شده است که باید در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت ویژه ای برای  نگهداری پرنده های خانگی صورت بگیرد .

از همه کاربران و دوستانی که خبرهای ما را مطالعه می کنند می خواهیم گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی و نقطه نظرات در خصوص مشکلات اقتصادی را  برای ما ارسال کنید 

نظر شما