شناسهٔ خبر: 31940313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صالحی: کنار هم بودن را بیشتر ترویج کنیم

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط کنونی سخت کشور در پی بارش برف و باران و سیل در 25 استان، بر ترویج کنار هم بودن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، سیدعباس صالحی در توئیتی با اشاره به اینکه در حال حاضر برف و باران و سیل 25 استان را در برگرفته است، افزود: دامنه بحران کم سابقه است.
وی با بیان اینکه در این شرایط سخت متهم کردن ساده ترین راه است، تاکید کرد: در شرایط کنونی کنار هم بودن را بیشتر ترویج کنیم.
صالحی پیشتر نیز در پی وقوع سیل در مناطق شمالی کشورمان، برای کاهش آلام روحی مردم مناطق سیل زده دستور ویژه ای صادر کرده بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب به تمامی حوزه های ستادی و استانی این وزارتخانه دستور تولید آثار و برنامه های شاد فرهنگی و هنری در این مناطق را صادر کرد.
وی همچین در روز گذشته (دوشنبه) از همراهی و کمک اهالی فرهنگ و هنر و رسانه برای حضور در این‌مناطق و دیگر کمک ها و حمایت ها خبر داده بود که از طریق برخی مراکز زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، بارش های سنگین و بی سابقه که از روزهای پایانی سال 97 آغاز شده، باعث وقوع سیل در اغلب نقاط کشور شده است.
در حالی که دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی در روزهای اخیر به دنبال کمک رسانی به مردم آسیب دیده در استان های گلستان و مازندران بودند، روز گذشته - دوشنبه - هم برخی استان های واقع در جنوب و جنوب غرب کشور با این پدیده مواجه شدند به طوری که تا لحظه انتشار این خبر 19 نفر در شیراز، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در لرستان، یک نفر در کهگیلویه و بویر‌احمد و یک نفر نیز در خوزستان جان خود را از دست داده و 105 نفر هم مصدوم شدند.
در همین زمینه روز گذشته رئیس جمهوری همه استانداران، فرمانداران و مسئولان را موظف کرد با حضور مستمر در محل خدمت خود تا پایان تعطیلات نوروزی، در آماده باش کامل باشند و ضمن ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط، تدارکات لازم را برای مدیریت مشکلات ناشی از وقوع احتمالی سیل پیش بینی کنند.
معاون اول رئیس جمهوری هم در بخشنامه ای با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی کامل همه دستگاه‌ها برای مدیریت حوادث طبیعی، از استانداران و فرمانداران سراسر کشور خواست به طور تمام وقت در محل کار خود حضور داشته باشند.
ستاد مدیریت بحران کشور برای بررسی این زمینه روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد.
شبد**1953**1379

نظر شما