شناسهٔ خبر: 31940221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مه گرفتگی غلیظ و محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان خراسان رضوی/ 4 مسیر استان همچنان مسدود است

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنان بارندگی درجاده‌های استان و لغزندگی در مسیرها را شاهد هستیم و ترافیک در محورها وجاده‌های استان پرحجم و روان است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان به دلیل مه گرفتگی غلیظ و محدودیت دید رانندگان گفت: در مسیرهای نیشابور به سمت مشهد، مشهد به سمت تربت حیدریه در محدوده رباط سفید، مشهد به سمت فریمان مه گرفتگی غلیظ را شاهد هستیم که باعث محدودیت دید رانندگان در حین رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی  با بیان اینکه ترافیک در جاده‌های استان پر حجم و روان است، ادامه داد: بارش پراکنده هم در محورها و جاده‌های استان را داریم که لغزندگی جاده‌ها را به همراه  دارد.

وی به جاده‌های مسدود شده استان اشاره کرد و گفت: چهار محور و جاده در حال حاضر مسدود است که مسیر تربت حیدریه به سمت نیشابور محدوده کدکن و رباط سنگ، مسیر جغتای به سمت انداده، مسیر بردسکن به سمت طبس، محور روستایی پیرخانه در نیشابور و روستای طبس در مسیر شهرستان کاشمر در حال حاضر مسدود است.

امیدوار بیان کرد: تا این لحظه در مسیرها و جاده‌های استان افراد گرفتار آب‌گرفتگی نداشتیم و فقط در مقاطعی به دلیل لغزندگی و کاهش دید رانندگان راه‌ها و جاده‌ها مسدود شد و رانندگان برای ادامه سفر به مسیرهای جایگزین هدایت شدند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: با توجه به اطلاعیه اداره هواشناسی شدت بارش‌ها تا ساعات 2 و 3 بامداد ادامه دارد که به تدریج از شدت بارش‌ها  کم می‌شود که به دنبال بارش‌ها، لغزندگی جاده‌ها را داریم و ممکن است نقاطی دچار آب‌گرفتگی شوند و رانندگان از مقاطعی که دچار آب‌گرفتگی یا روان‌آب‌ها است عبور نکنند و از محل‌هایی که آب آن تخلیه و خشک شده استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به رطوبت و برودت هوا که امشب در پیش رو داریم مه گرفتگی در اکثر جاده‌های مواصلاتی کوهستانی را پیش‌بینی می‌کنیم که از بعدازظهر امروز این مه گرفتگی‌ها شروع شده و در مسیرهای مزآوند، گردنه کوهستانی گوجگی، گردنه تیوان مه گرفتگی گزارش شده است.

امیدوار تصریح کرد: شرایط مه گرفتگی باعث محدودیت دید رانندگان می‌شود و باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند یعنی در شرایط مه گرفتگی با سرعت 40 کیلومتر و در شرایط شدیدتر حتی کمتر از این سرعت داشته باشند و در صورت نیاز خودروی خود را متوقف کنند تا میدان دید بهتری ایجاد شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: از مسافران در خواست می‌کنیم اگر سفرغیرضروری ندارند امشب از سفرپرهیز کنند و فردا با بهتر شدن شرایط جوی برنامه‌ریزی برای سفر انجام دهند و توصیه به رانندگان این است که شهر به شهر وضعیت مسیر بعدی را از سامانه تلفنی 141، شماره تلفن 120 مرکز مدیریت راه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا یا 110، مرکز فوریت‌های پلیسی آخرین اطلاعات راه‌های کشور استعلام بگیرند.

انتهای پیام/ 70058/خ

نظر شما