شناسهٔ خبر: 31939798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ذخایر خونی در فارس

ذخائر گرو‌های خونی در استان به مرز هشدار رسیده است از همشهریان درخواست می شود برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل انتقال خون فارس گفت: نیک اندیشان برای اهدای خون می توانند به پایگاه‌های سیار و ثابت انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.
مسعود ترابی افزود: پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روز‌های تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ و نیز ۱۴ تا ۱۹ پذیرای مردم است.
وی با بیان اینکه ذخائر پلاکت خون بسیار پائین آمده است، ادامه داد: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.
ترابی ادامه داد: بیشتر خدمات درمانی بیماران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و مراکز درمانی نیازمند فرآورده‌های خونی هستند.
مدیر کل انتقال خون فارس گفت: پایگاه انتقال خون نمازی واقع در میدان نمازی شیراز همه روزه به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه خون گیری را انجام می دهند.
ترابی اعلام کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۲ و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.
وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.

نظر شما