شناسهٔ خبر: 31939463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد:

آرامش بهاری قشم در نوروز 98

جزیره قشم این روزها بهترین هوای بهاری سال‌های اخیر خود را تجربه می‌کند و مقابله با شایعات، نیازمند اطلاع‌رسانی به‌هنگام مراجع رسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، نوروز سال‌جاری با شرایط ناپایدار جوی در سراسر کشور همراه است و جاری شدن سیلاب در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شیراز، خسارت‌های مالی و تلفات جانی در پی داشت.

جزیره قشم نیز از بارش باران و وزش باد بی‌بهره نبوده و شرایط جوی حاکم بر این جزیره در حدود چهار روز ابتدایی سال 98، سقوط چندین تیر برق، تعطیلی اسکله‌‌ مسافری شهید ذاکری و اسکله‌های گردشگری را موجب شد.

پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان هرمزگان، اطلاع‌رسانی به هنگام اداره بنادر و دریانوردی قشم، ورود ستاد بحران و تعامل حاکم بر مجموعه فرمانداری و سازمان منطقه آزاد قشم در کنار انجام اقدامات مورد نیاز از سوی دستگاه‌های مرتبط استانی مدیریت کارآمد شرایط جوی و حفظ و ارتقاء رضایتمندی مسافران و گردشگران جزیره عجایب هفت‌گانه خلیج فارس را سبب شد.

جزیره قشم در حوزه‌های مختلف از اقتصادی پویا و رقابتی برخوردار بوده و بخش عمده آن در ایام نوروز، به دو محور صنعت گردشگری تفریحی و بازاری مربوط می‌شود. رونق چنین اقتصادی نیازمند جذب مسافران، گردشگران، فراهم‌سازی امنیت همه‌جانبه و جلب رضایتمندی آنان است.

اقدامات انجام شده در این راستا از سوی متولیان امر در سطح قابل قبولی قرار دارد. در این بین اما شایعات هدفمندی فضای مجازی را درنوردیده و همچنان سعی در القای وجود شرایط جوی ناپایدار، وقوع توفان‌های سهمگین دریایی و احتمال رخداد سونامی دارند. شایعاتی که می‌توان در گام نخست، معیشت قشموندان و سپس رکود اقتصادی، فرار سرمایه و مهاجرت معکوس را از اهداف و ثمرات تداوم آن به‌شمار آورد.

مرتضی شیخ‌زاده در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: شایعات فضای مجازی قطعا بر صنعت تورسیم جزیره در ایام نوروز موثر است.

وی اطلاع‌رسانی صحیح و به‌هنگام را از مهم‌ترین مولفه‌های مقابله کارآمد با شایعات برشمرد و افزود: جدیدترین اخبار هواشناسی بیانگر آن است که جزیره قشم این روزها بهترین هوای بهاری سال‌های اخیر خود را تجربه می‌کند.

رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: حفظ امنیت گردشگران اولویت نخست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بوده و در صورت مواج شدن دریا، حمل و نقل مسافران از بندر شهیدحقانی بندرعباس به مقصد بندر شهیدذاکری قشم و بلعکس تا اطمینان از پایداری شرایط متوقف می‌شود.

شیخ زاده اضافه کرد: توقف تردد در بنادر پهل و لافت به دلیل قدرت مانور بیشتر لندینگ کرافت‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد و هم‌وطنان می‌توانند با آرامش خاطر همراه با خودروی شخصی خود به جزیره قشم سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلفن ثابت «مرکز تماس قشم» به شماره «07635252000» به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی و پاسخگویی به سؤالات مردمی است.

گفتنی است، پیش از این نیز مدیرکل سازمان هواشناسی استان هرمزگان با تکذیب تمامی اطلاعیه و اخطاریه‌های منتشر شده در فضای مجازی به نام انجمن هواشناسی قشم به شایعات واکنش نشان داده بود.

سعید رنجبر تاکید کرده بود: اخطاریه‌های هواشناسی صرفا از طریق مراجع رسمی خبری منتشر می‌شود و مردم نیز اخبار و اطلاعیه‌های هواشناسی را تنها از طریق خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند.

سرپرست اداره هواشناسی قشم نیز امروز در اظهار نظری به شایعات  واکنش نشان داد و تصریح کرد: خبری که در فضای مجازی درباره توفان دریایی و یا سونامی در جزیره قشم منتشر شده تکذیب می‌شود.

محمد کاملی‌دیرستانی با بیان اینکه هوای قشم رو به آرامش است، گفت: احتمال رگبار گذرا تا ظهر روز هفتم فروردین‌ماه، تنها پدیده‌ای است که این روزها برای شهرستان قشم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ن/

نظر شما