شناسهٔ خبر: 31939307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبير کل حزب الله تاکيد کرد:

بي احترامي آمريکا به جامعه جهاني و قطعنامه هاي بين المللي

نصرالله: به رسیمت شناختن حاکمیت رژيم صهيونيستي بر منطقه اشغالی جولان از سوی آمریکا، نقطه عطفی در تاریخ نزاع عربی- اسرائیلی است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلويزيون الميادين؛ سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود پیرامون تازه ترین تحولات سیاسی منطقه گفت: به مقاومت و پایداری مردم غزه در مقابله با تجاوز اسرائیل درود می فرستیم.
<div id="video-display-embed-code_3326241"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2387310/3326241?width=340&height=240"></script></div>
 
راهپیمایی مردم یمن بیانگر پایداری و اراده راسخ آنها در مقابله با متجاوزان است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: راهپیمایی مردمی در شهرهای مختلف یمن نشان دهنده پایداری، مقاومت، عزم و اراده راسخ آنان در مقابله با متجاوزان است.
 
اقدام آمریکا در مورد جولان اشغالی، بی احترامی به جهان عربی و اسلامی است
سید حسن نصر الله  در ادامه گفت: به رسیمت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان از سوی آمریکا، نقطه عطفی در تاریخ نزاع عربی- اسرائیلی به شمار می رود.
وی افزود: اقدام آمریکا در مورد جولان اشغالی به مثابه بی احترامی به جهان عربی و اسلامی است. ترامپ با اقدام خود حتی به مواضع کشورهای متحد آمریکا نیز توجهی نکرد و در تصمیم گیری در مورد جولان ارزشی برای این کشورها قائل نشد.
 
اقدام ترامپ در مورد جولان اشغالی به مثابه ضربه نهایی بر پیکره صلح خاورمیانه بود
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود ترامپ با به رسمیت شناختن حاکمیت رژيم صهيونيستي بر منطقه اشغالی جولان به همه قطعنامه های بین المللی و جامعه جهانی که جولان را بخشی از خاک سوریه می دانستند، بی احترامی کرد. دولت آمریکا از مؤسسه ها نهادهای بین المللی برای خدمت به اهدف و منافع خود استفاده می کند.
سيد حسن نصرالله همچنين تاکيد کرد: اقدام ترامپ نشان داد نهادهای بین المللی هیچ توانی برای حمایت از حق و حقوق ملت ها ندارند. اولویت نخست برای آمریکا و کشورهای دنباله رو آن، رژيم صهيونيستي است و آنها برای قوانین و مقرراتی که با منافعشان در تعارض باشد، هیچ ارزشی قائل نیستند. ترامپ با این اقدام، ضربه ویرانگر نهایی را بر پیکره روند صلح در منطقه نواخت.
دبير کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: سکوت جهان عرب در مقابل مصادره قدس از سوی ترامپ، او را برای موضع گیری در خصوص جولان اشغالی جسور کرد. هیچ بعید نیست ترامپ پس از به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی، حاکمیت اسرائیل را بر کرانه باختری هم به رسمیت بشناسد. موضع کشورهای عربی در مورد جولان اشغالی به شجاعت و مردانگی بیشتری نیاز داشت. ساده ترین پاسخ سیاسی به اقدام اخیر ترامپ، خارج کردن طرح صلح عربی از دستور کار نشست سران کشورهای عربی در تونس است.
 
سفر پمپئو به لبنان در چارچوب تلاش های آمریکا برای تأمین منافع اسرائیل بود
سید حسن نصر الله گفت: تنها انتخاب مردم سوریه، لبنان و فلسطین برای باز پس گیری سرزمین و احقاق حقوق شان، مقاومت است.
وی افزود: وزیر خارجه آمریکا در سخنان اخیر خود در لبنان، 18 بار اسم حزب الله و 19 بار اسم ایران را ذکر کرد. برای ما جای خوشحالی دارد نه ترس که وزیر خارجه بزرگترین کشور استکباری دنیا اسم حزب الله را چندین بار ذکر کرد. خشم و عصبانیت آمریکا از ما، به ما در مورد درستی انتخاب ها و مواضع مان اطمینان و یقین بیشتری می دهد.
سید حسن نصر الله تصریح کرد: پمپئو در جریان سفر به لبنان حتی یک جمله درست به زبان نیاورد. باید توجه داشته باشیم سفر پمپئو به لبنان در چارچوب نبردی است که آمریکا برای تأمین منافع اسرائیل وارد آن شده است. اظهارات پمپئو در لبنان هیچ اشاره ای به اسرائیل و حملات، تهدیدات و نقض قوانین آن نکرد.
 
ایران برای برقراری ثبات و شکوفایی لبنان، در کنار حزب الله است
 دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تنها طرفی که در مقابل محقق شدن خواسته های مردم لبنان قرار گرفته، رژيم صهيونيستي است و طرف هایی که از آن حمایت می کنند. پمپئو آگاهی چندانی از تحولات داخلی لبنان ندارد و آمارهایی که در اظهارات خود ذکر کرد، از سوی خائنان در اختیار او قرار گرفته بود. این آمریکا است که در منطقه و جهان خرابی و ویرانی را گسترش می دهد نه حزب الله.
سید حسن نصر الله تأکید کرد: رفتن ما به سوریه برای حمایت از همه مردم لبنان بود نه قشر و طیف خاصی. لبنان به برکت موشک های مقاومت از امنیت برخوردار است،همان موشک هایی که آمریکا از دسترسی ارتش لبنان به آنها جلوگیری می کند. حزب الله بخش اصلی معادله برقراری ثبات و صلح داخلی و شکوفایی در لبنان است. ما بیشتر از هر طرف دیگری برای برقراری ثبات و صلح داخلی و شکوفایی لبنان تلاش می کنیم و ایران در این مسیر همراه ماست.
 

نظر شما