شناسهٔ خبر: 31937738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آخرین وضعیت بارش‌ها در مازندران/هراز و کندوان مسدود شد

هشت روز از بارش‌های سیل‌آسا در مازندران می‌گذرد و عصر امروز نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استان، بارش‌ باران شروع شده است و پلیس‌راه نیز در این زمینه هشدارهای را درباره پرهیز از سفرهای غیرضروری داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیل اخیر مشکلات بسیاری را برای استان مازندران به وجود آورد که این مشکل در شهرهای سیمرغ، سوادکوه، شهرهای شرقی مازندران موجب زیر آب رفتن برخی از روستا زیر آب، انسداد راه‌های روستایی و نفوذ آب به منازل مردم شد.

در شرایطی این اتفاق رخ داد که مردم مازندران به پیشواز عید نوروز می‌رفتند که بعد از بروز سیل زندگی‌شان هیچ شباهتی به فصل شکفتن و بهار نداشت.

با گذشت بیش از هشت روز از وقوع سیل همچنان مشکلات وجود دارد که این مشکلات در جاده‌های سطح استان باتوجه به رانش و ریزش‌های گسترده بیشتر به چشم می‌خورد.

طغیان رودخانه تجن در نوع خود بی‌سابقه بود و زیر آب رفتن برخی از شهرهای مازندران از مشکلاتی بود که در سیل اخیر شاهد آن بودیم؛ از همه مهم‌تر اینکه پنج نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که باوجود هشدارهای داده شده از قبل جای تاسف دارد.

از وضعیت اراضی کشاورزی و سرنوشت نامعلوم شالیزارها بهتر است حرفی به میان نیاید چراکه اراضی زیر انبوهی از لایه‌های گل و لای مدفون شده است.

*انسداد محورهای هراز و کندوان/ آغاز بارش برف در محور سوادکوه

رئیس پلیس راه مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: محور هراز تا اطلاع ثانوی به‌دلیل شدت بارش برف و بوران مسدود اعلام شد.

علیرضا قدمی افزود: محور کندوان نیز از شب گذشته همچنان مسدود است.محور کیاسر نیز شاهد بارش باران هستیم و وضعیت ترافیک نیز در محورهای سوادکوه و کیاسر به‌صورت عادی در جریان است.

وی یادآور شد: بعد از سیل اخیر و شدت بارش برف و بوران جاده گلوگاه به دامغان همچنان مسدود است.

قدمی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط جوی لازم است مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

*شدت بارش‌ها نگران‌کننده نیست

مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در ادامه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امشب بارش‌هایی را در آسمان مازندران داریم که به شدت سامانه قبل نیست.

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به تداوم بارش‌ها در آسمان مازندران، اضافه کرد: شدت این بارش‌ها در ارتفاعات بیشتر است ولی مقدار آن در حدی نیست که نگران‌کننده باشد.

وی تصریح کرد: معمولا پیش‌بینی‌های هواشناسی 10 روزه است ولی در فصل بهار به‌دلیل تغییرات فصلی پیش‌بینی ما برای پنج روز آینده قطعی است که براساس پیش‌بینی‌ها سامانه با قدرت سامانه قبلی نداریم.

*احتمال رانش زمین و ریزش کوه متصور است

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: موضوع نگران‌کننده بحث رانش زمین و ریزش کوه است که باتوجه به بارش‌ها احتمال آن بیشتر خواهد شد که توصیه می‌کنیم تا فردا برای سفر برنامه‌ریزی نکنند.

رضوی بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌های سمت پراکنده پیش‌ می‌رود.

به گزارش فارس، براساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌ها تا فردا در آسمان مازندران تداوم دارد که باتوجه به شدت سامانه قبلی و بارش شدید برف و بوران احتمال بروز مشکلات را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/86034/ج/خ

برچسب‌ها:

نظر شما