شناسهٔ خبر: 31937720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

گفت‌وگو با محمد شریعتمداری در پی سیلاب اخیر: کارگران بیکار شده‌ مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد گفت : مجموعه معاونت ها ، سازمان ها ، صندوق ها ، بانک ها و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آماده باش کامل برای کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که در همان ابتدای وقوع سیل به تمامی بخش‌های زیر مجموعه این وزارتخانه ابلاغ شد که تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی وزارتخانه در جهت حمایت و خدمت رسانی به موقع به آسیب دیدگان بسیج شود. اظهار کرد: معاونین و رؤسای سازمان‌های تابعه در مناطق سیل زده فعال هستند در همین راستا رئیس سازمان بهزیستی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی و معاون تعاون این وزراتخانه در استان‌های سیل زده حضور میدانی فعال داشته‌اند.


وزیر رفاه با اشاره به اینکه خدمت رسانی به جامعه هدف این وزراتخانه بویژه مددجویان بهزیستی یک اولویت مهم بوده است گفت: در همین راستا تأمین مواد غذایی مورد نیاز مددجویان، بازدید از منازل مسکونی جامعه هدف و تأمین مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی افراد نیازمند توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی همچنین ستاد مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی و راه‌اندازی مهد کودک و تیم‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی در محل استقرار آسیب‌دیدگان را فعال کرده است.

شریعتمداری در ادامه به تشریح اقدامات وزارتخانه پرداخت و گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی در مناطق سیل زده در آماده باش کامل و به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند. همچنین در بحث توزیع اقلام دارویی و ارائه خدمات درمانی نیز هلدینگهای دارویی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای تأمین داروهای مورد نیاز همکاری‌های لازم را دارند.

شریعتمداری در ادامه گفت: به منظور کمک در بازگشایی معابر و راه‌ها نیز ادوات راه سازی مثل بولدوز، بیل و لودر متعلق به شرکت‌های وابسته به شستا به محل‌های سیل زده اعزام شده است. همچنین در صورت نیاز شرکت‌های مرتبط برای تحویل محصولات سیمان و کپسول گاز نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر کار در ادامه گفت: خوابگاه‌ها و اماکن سازمانهای تابعه به منظور اسکان آسیب دیدگان در اختیار آنها قرار گرفته است. علاوه براین اکیپهای خدمات فنی برای ترمیم و تعمیر خرابی‌ها، اکیپ‌های تعمیرات خودرویی، تأسیسات بهداشتی، جوشکار، و برق کار ساختمان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق آسیب دیده از سیل سازماندهی شده است.

وزیر رفاه سپس عنوان کرد: توزیع اقلام ضروری و بسته‌های غذایی و کمک‌های اضطراری و تأمین نیازهای اولیه برای حادثه دیدگان مانند وعده‌های غذای گرم، شیر خشک، محصولات لبنی پگاه، وسایل گرمایشی و چکمه از دیگر اقدامات این وزارتخانه برای کمک به سیل زدگان بوده است.

شریعتمداری تخصیص وام و تسهیلات ویژه به سیل زدگان، تعاونی‌ها، بنگاههای خرد و متوسط و بازنشستگان در مناطق آسیب دیده از سیل را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حادثه سیل برشمرد و یادآورشد: در زمینه مالی، با کمک صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بانک توسعه تعاون و بانک رفاه تسهیلات هدفمند برای تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی آسیب دیده در نظر گرفته شده است. در همین راستا سه هزار و پانصد فقره وام قرض الحسنه فوری به آسیب دیدگان سیل در استان‌های مازندران و گلستان تخصیص یافته است و خسارت دیدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

وزیر کار در ادامه گفت: علاوه بر اینها مقرر شده کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری قرار گیرند. همچنین بنگاه‌های اقتصادی حادثه دیده نیز برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد مورد حمایت و اعطا تسهیلات قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه با اشاره به اینکه این روزها شاهد حضور کم نظیر مردم برای کمک به هموطنان و عبور از این شرایط هستیم گفت: در شرایط فعلی به انسجام و یکپارچگی برای خدمت به مردم نیاز داریم و همه مسئولان و خدمتگزاران به صورت هماهنگ در کنار مردم هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما