شناسهٔ خبر: 31937678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با برگزاری تجمع درسراسر سوریه ؛

سوری ها علیه تصمیم ترامپ بپاخاستند

دمشق - ایرنا - شهرهای مختلف سوریه روز سه شنبه شاهد برگزاری تجمعات مردمی و راهپیمایی هاعلیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی سوریه بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، سوری ها، جولان را متعلق به سوریه دانستند و تاکید کردند که گذشت زمان نمی تواند موجب نادیده گرفتن حق بازگشت این بخش از سوریه به آغوش سرزمین مادری باشد.

**سویداء
اهالی استان السویداء در جنوب سوریه و کنار مرزهای فلسطین اشغالی در تجمع اعتراضی خود مقابل استانداری این استان در محکومیت تصمیم ترامپ در مورد جولان اشغالی سوریه بر رابطه خود با وطن مادری شان سوریه و بازگشت جولان به حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند.
آنان افزودند: این بازگشت هر چند که زمان اشغالگری طولانی باشد ولی در نهایت انجام خواهد شد.

** درعا
مردم درعا در جنوب سوریه و شماری از شخصیت های این استان نیز امروز با تجمع در میدان مرکزی این شهر تصمیم ترامپ پیرامون جولان اشغالی را محکوم و بر اینکه جولان به حاکمیت ملی سوریه برمی گردد، تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع دست نوشته هایی در محکومیت تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در مورد جولان اشغالی سوریه در دست داشتند.
محمد خالد النهوس استاندار درعا در این مراسم تاکید کرد: سوریه در هشت سال گذشته با تروریسم جهانی و حامیان آن از جمله آمریکا مقابله کرد و توانست بر آنها پیروز شود.
النهوس افزود: جولان عربی، سوری خواهد ماند، ملت سوریه از آن عقب نشینی نمی کنند و جولان به حاکمیت ملی سوریه بر می گردد.
محمد عیسی الجاویش یکی از فرزندان جولان اشغالی نیز که در این مراسم حضور داشت، تاکید کرد که جولان عربی سوریه به لطف فرزندان و فداکاری های ارتش عربی سوریه به وطن باز می گردد.

** قنیطره
اهالی استان قنیطره در جنوب سوریه نیز امروز با اجتماع مقابل ساختمان استانداری در شهر البعث این استان در راستای محکومیت این تصمیم ترامپ و ابراز همبستگی با اهالی جولان اشغالی، تجمع برگزار کردند.
همچنین سویدا ، حسکه ، حماه ، لاذقیه و حمص و دیگر شهرهای سوریه نیز امروز شاهد برگزاری برنامه های اعتراضی در ارتباط با تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان بودند.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد. وی روز دوشنبه (دیروز) نیز متن فرمانی را در همین ارتباط امضا کرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
شبد*1436*9122

برچسب‌ها:

نظر شما