شناسهٔ خبر: 31937625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آفکام شبکه تلویزیونی که به تروریست های عامل به شهادت رساندن مردم ایران را مستحق برخورد قانونی ندانست

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، نهاد ناظر بر رسانه ها در انگلیس ( آفکام) اقدام شبکه ایران اینترنشنال را در تریبون دادن به تروریست های عامل به شهادت رساندن مردم اهواز غیرقابل قبول توصیف کرد اما مستحق برخورد قانونی ندانست. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پی اعلام رای آفکام گفت: آفکام بدنبال شکایت سفارت ایران ضد شبکه ایران اینترنشنال، گزارش خود را در ۱۳ صفحه منتشر کرد و در مجموع توجیهات این شبکه در مصاحبه با نماینده گروه مسلح را نپذیرفته اما در توضیحات بعدی تشریح کرده است آن شبکه با تعدیل مواضع خود سعی کرده که فضای اتهام ضد خود را تغییر دهد. گزارش ۱۳ صفحه ای آفکام حاوی شرح همه ی جزئیات اقدامات این شبکه برای تعدیل مواضع خود در روز گزارش حادثه است .
آفکام در نهایت جمع بندی کرده که با اقدامات اصلاحی بعدی، آن شبکه اقدام غیر قابل قبول اولیه خود را رفع کرده و خود را از نقض قوانین رهانیده است و لذا مستحق برخورد قانونی نیست.
سفیر کشورمان گفت : گزارش آفکام بروشنی تشریح می کند که با توجه به شکایت فوری سفارت ایران ، شبکه ایران اینترنشنال بلافاصله با عمل به توصیه های اضطراری وکلای خود و از طریق تغییر لحن و زیرنویسها و بویژه مصاحبه هایی که در طول آن روز انجام می دهند، فضای شبکه و برنامه ها را تغییر می دهند. حمید بعیدی نژاد افزود: شبکه ایران اینترنشنال با تغییر فضای شبکه و تعدیل موضع اولیه بر اساس نظر وکلا، سعی کرد از اتخاذ اقدامات عملی آفکام ضد خود مصون بماند و زمینه های لازم برای تبرئه خود را فراهم کند. وی گفت : امید است این شبکه درس بزرگی از رفتار غلط و غیرقانونی خود گرفته باشد و چنین بی قانونی در آینده تکرار نشود.
سفیر کشورمان در عین حال افزود : البته یک مشکل بررسی آفکام آنست که بجای مبنا قرار دادن برنامه «پخش زنده» که مجری در تماس تلفنی مستقیم، به نماینده گروه تروریستی الاهوازی خوش آمد می گوید، پخش تکراری برنامه را ملاک قرار داده که برنامه «ضبط شده» تلقی می شده و اعمال قوانین رسانه ای نسبت به این دو نوع برنامه متفاوت است.

نظر شما