شناسهٔ خبر: 31937620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح کرد:

کمیسیون امنیت ملی عملکرد قابل دفاعی در زمینه پیگیری اقدامات مقابله‌جویانه آمریکا ضد ایران ندارد

نقوی حسینی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه کمیسیون امنیت ملی که وظیفه ذاتی آن پیگیری اقدامات مقابله‌جویانه آمریکا ضد ایران است، در سالهای گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشته و بیش از یکی دو طرح نصفه و نیمه، هیچ طرح دقیق و دارای پشتوانه علیه اقدامات آمریکا از سوی این کمیسیون ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی   با اشاره به اشراف کامل رهبر انقلاب در زمینه طرح‌ها و مصوباتی که در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: مقام معظم رهبری بر عملکرد تمامی قوا و دستگاه‌ها از جمله مجلس شورای اسلامی اشراف دقیقی دارند.

  • آخرین وضعیت دو طرح مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا / گلایه رهبری دقیق است

وی افزود: در سالهای گذشته که نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب دیدار داشتند، ایشان بعضا به نکاتی اشاره می‌کردند که این حس را در نمایندگان به وجود می‌آورد که گویی رهبری نیز در جلسات علنی مجلس حضور دارند. بنابراین زمانی که ایشان گله‌ای را مطرح می‌کنند حتما در جریان تمامی طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در مجلس هستند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره بخشی از بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب که از عملکرد مجلس در زمینه اقدامات متقابل علیه دولت آمریکا ابراز گلایه کرده بودند، گفت: بنده به عنوان فردی که سابقه 3 دوره نمایندگی در مجلس را دارم، اذعان می‌کنم که گلایه رهبر انقلاب نسبت به عملکرد مجلس در قبال اقدامات ضدایرانی دولت و کنگره آمریکا کاملا کارشناسی، بجا و درست بوده و انتظار از مجلس خیلی بیش از اینها است. 

نقوی حسینی با بیان اینکه بنده بارها در صحن علنی و مصاحبه‌ با رسانه‌ها از سکوت، بی‌رمقی و واگرایی مجلس در مقابل رفتارهای خصمانه آمریکایی‌ها انتقاد کرده‌ام، خاطرنشان کرد:  ما نمایندگان مجلس باید دست به فعالیت‌هایی در حوزه قانون‌گذاری علیه اقدامات آمریکا بزنیم تا نشان دهیم مجلس پای کار است.

وی ادامه داد: وقتی نطق‌های میان‌دستور نمایندگان مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهیم  متاسفانه به این نتیجه می‌رسیم که درصد کمی از این نطق‌ها در واکنش به دخالت‌ها، جنایات، تحریم‌ها و تهدیدات دولت و کنگره آمریکا بوده است.

نقوی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه کمیسیون امنیت ملی که وظیفه ذاتی آن پیگیری اقدامات مقابله‌جویانه آمریکا ضد ایران است، در سالهای گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشته و بیش از یکی دو طرح نصفه و نیمه، هیچ طرح دقیق و دارای پشتوانه علیه اقدامات آمریکا از سوی این کمیسیون ارائه نشده است.

وی همچنین درباره اظهارنظر اخیر علی مطهری درباره رد طرح تبدیل بیانیه‌های ضد‌‌‌‌آمریکایی به قانون از سوی شورای نگهبان گفت: نظر آقای مطهری به عنوان یک نماینده مجلس  قابل احترام است ولی این نکته در ارتباطات با اظهارات آقای مطهری باید مورد توجه قرار گیرد که شورای نگهبان طرح‌هایی که از سوی مجلس به تصویب می‌رسد را مورد بررسی قرار می‌دهد و وقتی که  از اساس هیچ طرحی در رابطه با تبدیل بیانیه‌های مجلس به قانون تقدیم شورای نگهبان نشده، طبعا این شورا نیز نمی‌تواند اقدامی در این راستا صورت دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره اظهارات حشمت‌الله فلاحت‌پیشه (رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس) که گفته بود مجلس اختیارات کافی برای ورود به مسائل کلان سیاست‌ خارجی و پیگیری اجرای دقیق این سیاست‌ها را ندارد، تصریح کرد: مجلس در بازخواست دولت اختیارات زیادی همچون تذکر، استیضاح، سوال، تحقیق و تفحص، نطق‌های میان دستور و ... دارد.

به گزارش تسنیم وی افزود:‌ بنابراین وقتی  یک نماینده از نظر قانونی  می‌تواند درباره تمامی اتفاقات جاری کشور اظهارنظر کند، بیان چنین سخنی از سوی رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی جای تعجب دارد. سوال بنده این است که دوستان ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی چند بار از این اختیارات در راستای نقش‌آفرینی در امور دیپلماتیک استفاده  کرده‌اند؟ بنابراین لازم است وقتی  در ارتباط با نقش مجلس در پیاده‌سازی راهبردهای سیاست‌خارجه مطرح می‌شود، باید دقیق و کارشناسی‌شده بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی  ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی  ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی  ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی  ه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی 

برچسب‌ها:

نظر شما